Zároveň se v dispečinku zobrazí informace o čísle vozidla, lince i aktuální poloze. "Řidič může hlasově komunikovat, a pokud se z vozidla nikdo neozývá, dispečer na místo posílá městskou policii," uvedl Ptáček.

Předseda představenstva PMDP Michal Kraus věří, že tímto opatřením sníží riziko napadení zaměstnanců. "Zároveň zrychlíme komunikaci směrem k vybraným složkám policie v různých krizových situacích," dodal.

Podle Ptáčka byly důvodem instalace tlačítka jak rostoucí počet napadení, tak prevence. Loni evidovaly PMDP tři napadení řidičů, kdy se útočníci snažili dostat do kabiny. Vážně zraněn nikdo nebyl.

Nouzové tlačítko, která mají ode dneška všechny vozy MHD v Plzni, je součástí palubního počítače. "Změnili jsme jeho funkci. Ještě minulý týden, když ho řidiči zmáčkli, tak se na dispečinku objevilo hlášení stejné jako při zpoždění. A v té změti hlášení u dispečera to zaniklo. Takže jsme tam přidali vizuální informaci a na dispečinku se objeví červené okénko s nápisem NAPADENÍ ŘIDIČE a dispečer okamžitě reaguje. Jednak komunikuje s řidičem a jednak volá hned na městskou policii a žádá o pomoc," řekl Ptáček. Podle něj šlo o levnou softwarovou úpravu.

V některých větších městech ČR to dopravní podniky řešily samostatným tlačítkem na palubní desce vozů. "Ale my jsme využili palubní počítač, kde bylo jedno červené tlačítko," uvedl Ptáček. Palubní počítač je displej umístěný na palubní desce, z něhož řidič ovládá veškeré přihlašování vozu a informační odbavovací systémy.