"Jízdní a bezpečnostní vlastnosti nové tramvaje pro Helsinky byly pečlivě testovány v běžném provozu po dobu dvou let. Před zahájením sériové výroby úspěšně splnila všechny jízdní i bezpečnostní testy. Z výrobního závodu teď vyjela první tramvaj sériové výroby, která je rovněž prvním vozidlem značky Škoda ve Finsku," řekl generální ředitel Transtechu Matti Haapakangas. Dodávky vozidel ze sériové výroby začnou na začátku roku 2016 a všech 40 tramvají dodá firma do května 2018.

"Při výrobě Škody Artic byly zohledněny náročné jízdní podmínky v Helsinkách," uvedla mluvčí. Vozidlo je opatřeno otočnými podvozky, které jsou schopné kopírovat strmé křivky tratí, a povrchové materiály byly vybrány tak, aby umožnily nenáročnou údržbu a byly vhodné do klimatických podmínek. Tramvaj má 74 pevných a 14 sklopných míst k sezení.

"Akvizice společnosti Transtech byla velmi dobrým krokem. Škoda Transportation se tímto krokem stala klíčovým hráčem na poli železničních a městských kolejových vozidel na finském a skandinávském trhu. Tramvaj Škoda Artic pro hlavní město Finska je toho důkazem. Také musím pochválit kvalitu finských strojů, které jsou provozovány v náročných klimatických podmínkách," uvedl viceprezident Škoda Transportation a předseda představenstva Transtechu Zdeněk Majer.

Získání kontrolního podílu v Transtechu, jediném finském výrobci železničních a městských kolejových vozidel, je první škodováckou akvizicí v západní Evropě. Finský podnik, jehož hlavními produkty jsou dvoupodlažní elektrické vagony, tramvaje a strojírenské výrobky, má roční obrat přes 2,5 miliardy korun a zaměstnává 500 lidí. Hlavními produkty jsou dvoupodlažní elektrické vagony, takzvané PushPull soupravy a tramvaje. Podle Majera se česká skupina díky akvizici stala klíčovým hráčem v oblasti železničních a městských kolejových vozidel ve Finsku. Transtech se chce brzy účastnit dalších tendrů v celé Skandinávii.