"Naši specialisté asistovali v létě při montáži prvního prototypu i při školení pracovníků a typových zkouškách vozu. První vozidlo bylo sestaveno a úspěšně splnilo jízdní zkoušky ve zkušebním provozu bez cestujících," uvedl. Zbývající vybavení nainstalují proškolení pracovníci firmy DINA. Celá flotila vyjede do ulic města do konce letošního roku.

Guadalajara má přes 1,6 milionu obyvatel a v celé aglomeraci přes pět milionů lidí. V současnosti tam modernizují trolejbusové linky a místní dopravní podnik Sistecozome investuje do nových vozidel. "Naše trolejbusy jsou vybaveny dieselovým generátorem a mohou tak být v případě potřeby nasazeny i mimo dosah trolejí," řekl projektant Vladimír Říha.

Kontrakt na dodávku byl podepsán na začátku února 2015 a celková hodnota zakázky se pro Škodu Electric pohybuje kolem 100 milionů korun. "Věřím, že nám tato dodávka pro město Guadalajara otevírá cestu nejen na mexický trh, ale také do celé Latinské Ameriky, která je z hlediska výrobců trolejbusů velmi zajímavým teritoriem," uvedl Majer.

"Ohromným trhem je Mexico City, a to jak pro trolejbusy, tak i pro jiné dopravní prostředky," uvedl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. V mexické metropoli už trolejbusy jezdí, ale je tam zájem o obměnu a další dodávky. Státy v Latinské Americe mají velkou perspektivu, ale jsou tam ochranářská opatření typu cla.

Škoda Electric s 800 zaměstnanci loni utržila rekordních 6,2 miliardy korun, což byl téměř dvojnásobek oproti roku 2013. Letos plánuje významný světový výrobce trolejbusů prodeje kolem 5,4 miliardy korun. Podnik loni vyrobil rekordních 300 trolejbusů, meziročně trojnásobek, které zajistily zhruba 60 procent ročních tržeb.