Podle datového analytika IBS automotive Ladislava Smrčky je z údajů o prodejích na českém trhu zřejmé, že cena uvedená na inzertních serverech či v autobazarech není vždy konečná. "Vyplatí se nad touto cenou zamyslet a pečlivě prověřit technický stav vozidla, protože právě stav vozidla nám dokáže konečnou prodejní cenu výrazně ovlivnit a při nákupu automobilu ušetřit nemalou částku," uvedl.

Průměrná cena nabízených ojetin v Česku za poslední půlrok podle údajů společnosti Cebia stoupla na 218.000 korun a značně stoupla prodejnost dražších ojetin s cenou nad 350.000 korun.

Například u nabízených octavií z roku 2012 se kupujícím podařilo při prodeji průměrnou nabídkovou cenu 309.700 Kč snížit o devět procent, u VW Golfu byl rozdíl pět procent a u Fordu Focus osm procent. U méně rozšířené Mazdy 5 se podařilo kupujícím usmlouvat v průměru 16 procent.

"Tento rozdíl je dán již zmíněnou omezenou nabídkou na trhu s ojetými automobily, kde se často setkáváme s velkým rozpětím nabídkové tržní ceny. Právě omezený počet těchto automobilů na trhu dovolí obchodníkovi nabídkovou cenu navýšit a vyčkat na příchod zájemce," podotkl Smrčka.

IBS automotive je poskytovatelem datových, informačních a znaleckých integrovaných služeb v automobilovém sektoru v České republice a na Slovensku. Jeho rozsáhlá databáze obsahuje přes 170.000 typů vozidel všech kategorií na českém a slovenském trhu.