Autobusy ČSAD Vsetín začnou jezdit na 17 linkách na Jablunkovsku a na Třinecku od 13. prosince letošního roku. Podle ředitele společnosti Oldřicha Holubáře budou v těchto oblastech jezdit celkem asi tři desítky autobusů. Většina z nich pojede na plyn. "Chceme mít provozovnu v Jablunkově, v jejímž dosahu bude i plnička CNG," řekl ČTK Holubář. Autobusy se podle něj nyní vyrábí.
Mělo by jít o klimatizovaná nízkopodlažní vozidla. ČSAD Vsetín bude podle údajů krajského úřadu Moravskoslezského kraje ročně na Jablunkovsku a Třinecku zajišťovat dopravní obslužnost v rozsahu téměř 1,75 milionu kilometrů. Hejtmanství bude na tuto službu ročně přispívat 35 miliony korun, na financování linek se budou podílet také města a obce regionu.
Podle Holubáře si ČSAD Vsetín hodlá po čase získané zkušenosti s autobusy na stlačený plyn vyhodnotit. "Nevylučujeme, že je poté v budoucnu nasadíme i jinde," doplnil Holubář. Společnost podle něj také bude zvažovat účast v dalších veřejných zakázkách mimo domovský Zlínský kraj, který byl dosud jedinou oblastí, kde vozidla ČSAD Vsetín plně zajišťovala veřejnou dopravu.
Podnik loni provozoval pravidelnou autobusovou dopravu na 158 linkách. Z toho bylo 99 linek vnitrokrajských, 30 mezikrajských a dvě linky zajížděly na Slovensko. Kromě Zlínského kraje jsou některé linky zařazeny do dopravní obslužnosti i v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Na 18 linkách firma zajišťovala MHD ve Vsetíně (11 linek) a ve Valašském Meziříčí (sedm linek). Loni autobusy ČSAD Vsetín ujely zhruba 14,3 milionu kilometrů.
Společnost měla ke konci loňského roku včetně pronajatých vozů a vozidel v depozitu 270 autobusů. Osobní dopravu jich zabezpečovalo 254. ČSAD Vsetín loni vykázal zisk asi 4,5 milionu korun při výnosech 442,6 milionu korun. Společnost, která je největším autobusovým dopravcem ve Zlínském kraji, patří do portfolia podnikatele Zdeňka Zemka. Loni v průměru zaměstnávala 414 lidí.