Letiště letos přišlo o velkého klienta, letecká společnost Transaero začala létat z Moskvy do Prahy. Pardubicím zůstaly pravidelné lety do Petrohradu.

"Pokud se nezhorší situace na východě, máme příslib, že by se do Pardubic mohla vrátit linka do Moskvy, i když už ne v tak velkém rozsahu. Nabízíme výhody, jsme levnější a máme rychlejší odbavení," řekl Červinka.

V červnu začala na letišti charterová sezona. Proti loňsku by v dovolenkové sezoně letiště mohlo přepravit o 15 procent víc cestujících než loni, kdy jich bylo okolo 30.0000.

Letiště v současnosti připravuje stavbu nového terminálu. Má platné stavební povolení. Za úvěr budou pravděpodobně ručit akcionáři, Pardubice a Pardubický kraj. Investici za 300 milionů korun však musí prověřit Evropská unie, zda se nejedná o veřejnou podporu, dodal Červinka.

Příprava výstavby terminálu trvá již několik let, začala v době, kdy počty přepravených cestujících šly rekordně nahoru. Stavět se měl už loni. Stavební firmy ale nabídly cenu vyšší než 400 milionů korun, což bylo nad možnosti letiště.

Původní projekty naznačovaly nižší ceny. Terminál by proto měl být nakonec o něco skromnější, i nadále by ale měl zvládnout přijmout pasažéry z několika letadel najednou a roční kapacita letiště by jednou mohla vzrůst až na čtvrt milionu cestujících. Chystanou investici provází i tvorba finančního plánu, který zhodnotí, jak bude provozovatel letiště schopný i přes nepříznivý vývoj hospodaření splácet úvěr.