Z pondělního usnesení představenstva vyplývá, že podnik začne s přípravou otevřeného výběrového řízení, ze kterého by měl vzejít dodavatel mobilní aplikace. Ovšem až po polovině roku 2018. "Neznamená to, že do té doby budeme čekat se založenýma rukama, budeme dál jednat se společností Erika," připustil ředitel na dotaz ČTK. Představenstvo nedávno rozhodlo o tom, že si nechá vypracovat interní audit, který by měl vyhodnotit výhodnost spolupráce s firmou Erika.

Zákravský ČTK řekl, že oficiální stanovisko představenstva dosud neobdržel. "Společnost Erika je samozřejmě připravena s vedením dopravního podniku jednat a plnit jakékoliv požadavky, které ze vzájemné spolupráce vyplývají," uvedl. Je přesvědčen, že služby jsou pro Prahu výhodné.

Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) nedávno v souvislosti s potížemi s opencard zmínila možnost rozšířit spolupráci s Erikou o elektronické jízdné. Cestující by se tak mohli v MHD prokazovat mobilním telefonem. Nápad ale vyvolal bouřlivé reakce. Proti se postavila i Trojkoalice, která Praze vládne spolu s ČSSD a ANO. Firma Erika totiž vznikla transformací firmy Crowsnest, kterou v souvislosti se zakázkami pro dopravní podnik vyšetřuje policie.

"Rozhodnutí představenstva neprodlužovat smlouvu se společností Erika vítám. Předpokládám, že po vypracování interního auditu bude dopravní podnik hledat způsob, jak stávající spolupráci upravit tak, aby byla výhodná i pro Pražany," uvedla dnes členka dozorčí rady a zastupitelka Petra Kolínská (Trojkoalice/SZ). Dopravní podnik se vyrovnává s řadou problematických a nevýhodných smluv z minulosti. Některé prověřuje policie.

Karta opencard Prahu stála 1,75 miliardy korun. Je spojena s údajně nevýhodnými smlouvami z minulosti. Praha se o budoucnosti opencard pře s vlastníkem práv k projektu, firmou eMoneyServices (EMS).

Jana Hrubá rot mal