Počet vnitrostátních listovních zásilek se meziročně snížil o deset procent. Pokles výnosů z tradičních poštovních služeb částečně kompenzovaly tržby z nových aktivit, jako jsou doplňkový prodej, služba vymáhání poplatků DINO nebo finanční služby a služby pro stát, a dále úsporná opatření ve všech kategoriích nákladů. Nejvíce pošta ušetřila na marketingu.
Příjmy z poštovního provozu tvoří více než dvě třetiny výnosů pošty. Kolem 15 procent představuje obstaravatelská činnost a zhruba stejný podíl má provoz komunikační infrastruktury a datových schránek.
Podle generálního ředitele Martina Elkána bude pro hospodaření pošty v dalším období důležité finální rozhodnutí o úhradě čistých nákladů spojených s poskytováním základních poštovních služeb, které si stát od podniku objednal. Tzv. univerzální služba ukládá držiteli poštovní licence zajišťovat dostupnost poštovních služeb na celém území Česka. Pošta tak musí provozovat například ztrátové pobočky nebo všude doručovat zásilky do dvou kilogramů, balíky do deseti kilogramů či poštovní poukázky.
"V současné době nemáme uhrazenou tzv. univerzální službu za rok 2013 a 2014. Pokud by nedošlo k úhradě těchto nákladů, pak by rok 2014 byl pravděpodobně posledním, ve kterém by Česká pošta hospodařila s kladnými čísly," uvedl. Za rok 2013 pošta požadovala úhradu téměř 1,8 miliardy Kč, Český telekomunikační úřad jí přiznal o miliardu méně. Pošta se proti verdiktu odvolala. "Úřad se seznamuje s argumentací účastníka a v dalších fázích řízení rozhodne," řekl ČTK mluvčí ČTÚ Martin Drtina.
Ke konci minulého roku zaměstnávala Česká pošta 31.742 zaměstnanců, což je meziročně o 650 lidí méně. Osobní náklady činily 11,6 miliardy korun a představovaly i loni nejvýznamnější nákladovou položku s podílem téměř 62 procent procent na celkových nákladech. Dalšími významnými nákladovými kategoriemi byly náklady na správu a údržbu budov, náklady na dopravu a náklady na IT a telekomunikace. Naopak ziskovými segmenty České pošty jsou obstaravatelská služba, poštovní poukázky, spolupráce s aliančními partnery a výplata starobních důchodů.
Státní podnik Česká pošta provozuje kolem 3200 poboček. Ročně investuje zhruba jednu miliardu korun.