Podle Hrubeše je dnes ve světě poptávka hlavně po dlouhých nízkopodlažních tramvajích. „Podobnou krátkou nízkopodlažní tramvaj vyrábějí akorát v Rusku a snaží se o to na Ukrajině, ale žádný západní výrobce to nenabízí,“ uvedl.

K jízdním vlastnostem nemá co vytknout. Ovšem vnitřní uspořádání mu vadí. „Nemám si pořádně kde stoupnout. Jsou tam úzké uličky. Důchodci zase mají problém sednout si na sedadla, jelikož jsou vyvýšená na podestách. To znamená, že to není úplně stoprocentně nízkopodlažní tramvaj,“ sdělil.

Tramvaj jezdí ve všední dny na lince 6, o víkendu se mění na čísla 5 a 7. „Nyní je ve zkušebním provozu s cestujícími, a to zatím do konce srpna. Za tu dobu by měla ujet alespoň 4 500 kilometrů bez závady,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Mezi pozitiva tramvaje patří wi-fi připojení i klimatizace.

Proč tramvaj jezdí zrovna v Praze? A jak vypadá uvnitř? Dozvíte se ve zpravodajské show Matěje Smlsala Selfie z Prahy. Dále mimo jiné uvidíte místa v metropoli, kde se zastavil čas:

Video
Video se připravuje ...

Pražské RETRO hrůzy: 10 míst, kde se zastavil čas! A nová tramvaj má plno chyb! Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček