V 7:45 vyrazila dvě auta z OC Nový Smíchov skrz Strahovský tunel. Oba vozy mířily do Nemocnice Na Bulovce, ale zatímco jedna posádka se vydala „klasickou“ cestou přes Patočkovu, Milady Horákové, Veletržní, Železničářů, Argentinskou, most Barikádníků a ulici V Holešovičkách, druhá posádka zajela hned za Strahovským tunelem do Blanky. Na Bulovce byla za 12 minut. Ti, kdo se vydali po povrchu, přijeli se zhruba patnáctiminutovým zpožděním.

Patočkova jako špunt, jinak prázdné silnice

„Padesátka byla v Blance ubíjející, zapnul jsem tempomat,“ svěřil se řidič prvního vozu. Tunelem se jelo v klidu, s velkými rozestupy. A to jak na cestě tam, tak i zpátky. „Nazpět ale přišel do očí bijící kontrast s osvětlením při přejezdu do Strahovského tunelu. Zatímco Blanka doslova zářila, Strahovský tunel je neuvěřitelně tmavý,“ odnesl si jediný nepříjemný zážitek řidič.

Druhé posádce se cesta zkomplikovala během jízdy do nemocnice již v Patočkově ulici. „To to začíná. Tam, kde to bylo vždycky ucpané, stojí opět kolony,“ postěžoval si řidič druhého vozu. Provoz se dal do pohybu až za odbočkou do Dejvic. Od té doby se už jelo plynule, silnice byly téměř prázdné. „Křižovatka před Argentinskou a nájezdem na most Barikádníků, kde bývá obvykle dlouhá kolona, byla naprosto prázdná. Tam i cestou nazpátek.“ Ovšem stejně jako při cestě tam, i při cestě zpátky zůstalo auto stát v koloně v Patočkově ulici.

Nebýt zhruba patnáctiminutového zpoždění v Patočkově ulici, vozy by pravděpodobně dojely ve srovnatelném čase. To ale platilo jen pro první ráno ostrého provozu, dokud se v Blance jezdilo maximálně padesátkou. Rychlost se totiž zvýšila ještě v průběhu pondělního dopoledne a to na 70 km/h. Na hlubší hodnocení vlivu Blanky na dopravní situaci v Praze je brzy. První pracovní den a navíc v pondělí ráno však dopadl v testu Blesku pro Blanku více než přívětivě.

Fotogalerie
13 fotografií