"Motorpal s námi už přes rok neuzavřel kolektivní smlouvu a teď ještě vydal nový mzdový předpis, kterým nám chce krátit mzdy o 30 procent," uvedl Ondrák. Míní, že odboráři v Motorpalu už v posledních letech udělali vůči vedení dost ústupků.

"Vedení společnosti s odborovými organizacemi vždy jednalo a je připravené dále jednat. Nevidíme tedy žádný důvod ke stávkové pohotovosti," uvedl v viceprezident Motorpalu Pavel Nový. Podotkl, že Motorpal má kromě Batelova a Jemnice další dva závody v Jihlavě a ve Velkém Meziříčí. V těch stávková pohotovost vyhlášená nebyla.

Předseda závodních odborů v Batelově Jan Herza podle dnešního Jihlavského deníku nevyloučil to, že se ke stávkové pohotovosti připojí i zbylé dvě odborové organizace. "Podle toho, jak zareaguje vedení Motorpalu, se rozhodnou v Jihlavě a Velkém Meziříčí," řekl deníku.

Motorpal se zabývá výrobou vstřikovacích zařízení pro dieselové motory. Listopadové propouštění společnost zdůvodnila hlavně poklesem poptávky v Rusku. Generální ředitel Milan Medonos tehdy uvedl, že ke špatné situaci podniku přispívají také odbory, které stupňují požadavky. Každý závod Motorpalu má vlastní odborovou organizaci.

Už loni v září vedení Motorpalu uvedlo, že by se hromadné propouštění mohlo do konce letošního roku týkat dohromady 340 pracovních míst. Podle odborářů byly kromě listopadu nějaké další výpovědi rozdány také v prosinci.