Návrh má podobu smluv o smlouvách budoucích ke koupi nemovitostí ve vlastnictví společností ČSAD Brno holding, Tourbus a Torea Plus. "Pokud bude nakonec vhodnější varianta pod Petrovem, město nakoupí pozemky zbytečně. Většinu z nich ani potřebovat nebude a cena bude nižší," upozornil zastupitel za zelené Martin Ander s tím, že radnice by neměla s odkupem nikam spěchat.

Jeho názor vyvrací Kotzian. "Město se zaváže ke koupi pozemků pouze pro případ, že by ministerstvo zvolilo variantu naproti Zvonařce. V opačném případě smlouva buď uplyne, nebo se strany dohodnou na jejím ukončení," řekl Kotzian.

Předložit návrh pár dnů před volbami nepovažují za dobré ani kandidáti na primátora Klára Liptáková (KDU-ČSL) a Petr Vokřál (ANO). "Prosazujeme odsunutou polohu, protože znamená postavené nádraží o deset let dřív. Nicméně si myslím, že s rozhodnutím o koupi pozemků u řeky se mělo počkat až na nové zastupitelstvo. Měsíc už nic neřeší," řekla ČTK Liptáková. Podobně na věc nahlíží i Vokřál. "Zavázat pár dnů před volbami budoucí vedení města k jakémukoli projektu považuji za velmi nešťastné. Je to nefér k budoucí garnituře," uvedl pro ČTK Vokřál.

Podle Kotziana měla být smlouva o smlouvě budoucí hotová už dávno a volby s tím nemají co dělat. "Celý proces je velmi náročný a zdlouhavý. Že termín návrhu padl před volbami, to je jen náhoda. Nakonec to ale může ušetřit čas," dodal Kotzian.

O modernizaci nádraží se v Brně dlouho diskutuje. Zatímco koalice složená z ODS a ČSSD a některé jiné politické strany se přikláněly spíš k odsunu o 800 metrů k řece, tedy na pozemky proti Zvonařce,jiní politici nebo aktivisté jsou pro zachování polohy v centru pod Petrovem. O konečné poloze rozhodne ministerstvo dopravy, které je investorem stavby.

Primátor Roman Onderka (ČSSD) řekl, že se přikloní k variantě, kterou vybere ministerstvo, jinak Brno nebude mít nádraží ještě mnoho let. Ander považuje jeho slova za předvolební divadlo. "Návrh potvrzuje, že vyjádření představitelů koalice, že budou respektovat rozhodnutí ministerstva dopravy na základě odborných analýz, není pravdivé," doplnil Ander.

Studie, kterou vypracovává Správa železniční dopravní cesty, má vybrat vhodnější variantu. Výsledky by měly být příští rok. Aktivisté se snaží vyvolat referendum, aby si Brňané řekli, kde nádraží chtějí.