Husa na provázku už v prosinci začala s prvními zkouškami Amadea, premiéra bude v březnu. V závěru sezony pak mozartovské téma zrelativizuje nová hra Milana Uhdeho a Miloše Štědroně nazvaná Amadeus v Brně aneb Moc Art. Obě inscenace tvoří v dramaturgii Husy na provázku projekt nazvaný Géniové a podvodníci.

Národní divadlo Brno do konce sezony stihne nastudovat deset nových inscenací. První přijdou na řadu Ostře sledované vlaky v režii Ivo Krobota, jenž se dlouhodobě specializuje na předlohy Bohumila Hrabala. Pro Národní divadlo Brno připravuje upravený scénář doplněný o motivy z prvního Hrabalova zpracování téhož tématu - Legendy o Kainovi z roku 1949. Inscenace je zároveň poctou autorovi, který se narodil v roce 1914 v Brně. V hlavní roli se představí hostující Michal Dalecký. Činohra se poté chystá na Shakespearova Othella nebo Schillerovy Loupežníky.

Neobvyklý počin připravuje pod názvem Pekelná Nirvana balet Národního divadla Brno. Choreografové Marek Svobodník a Tomáš Rychetský se inspirovali životem dvou muzikantů, kteří - podobně jako řada dalších osobností populární hudby - zemřeli ve 27 letech. Prvním z nich je legendární bluesman Robert Johnson, který se podle pověstí upsal ďáblu za výjimečný talent, druhým Kurt Cobain, frontman grungeové skupiny Nirvana.

Městské divadlo Brno rozdělí svou pozornost mezi muzikály a činoherní klasiku. První dramaturgickou linii reprezentuje hororová parodie Mladý Frankenstein, broadwayský hit Sliby chyby a nakonec nové zpracování Dona Juana. Přímo pro Městské divadlo Brno muzikál píšou Vašo Patejdl, Ivan Hubač, Eduard Krečmar a Martin Hrdinka. Činohra nasadí na repertoár Strýčka Váňu a Krále Leara.

První premiérou HaDivadla v druhé polovině sezony bude upravená Maryša v režii Lukáše Brutovského. Divadelníci slibují "krojovanou revoltu", tvrdohlavá Maryša je podle nich hrdinkou proti své vůli a "z vůle boží vražedkyní". Celá sezona v HaDivadle nabízí známé předlohy v nové interpretaci. Ve stejném duchu se ponese také Shakespearův Sen čarovné noci, který tvůrčí tým v čele s režisérkou Petrou Tejnorovou bere jen jako výchozí inspiraci - důležité je prý téma tělesnosti a mystiky v začarovaném lese. Sezonu pak uzavře scénický experiment na motivy posledního románu Franze Kafky Zámek.