Průzkum potvrdil dlouhodobé prvenství Rádia Impuls, kterému nadále patří 12,5 procenta na trhu. Stanici po dohodě z loňského listopadu ovládla společnost Agrofert Andreje Babiše. Stanice Evropa 2 a Frekvence 1 proti loňskému druhému pololetí zaznamenaly mírný úbytek posluchačů.

Nejposlouchanější veřejnoprávní stanici Radiožurnál, jež v poslechovosti zaznamenala čtvrté místo, ve sledovaném období stoupl počet posluchačů na 832.000 lidí. Mezi regionálními stanicemi na prvním místě zůstává Rádio Blaník (666.000). Na dalších místech skončily Rádio Beat (225.000), Country Rádio (209.000) a Hitrádio Orion (196.000).

Ve srovnání jednotlivých mediálních zastoupení pořadí na prvních pozicích zůstalo nezměněno. Na prvním místě bylo Regie Radio Music, které zastupuje 43,5 procenta trhu. Společnost Media Marketing Services podle ukazatele poslechovosti zastupuje 32,7 procenta rozhlasových stanic. Následuje skupina Českého rozhlasu s téměř 22 procenty.

Podle odhadů Sdružení komunikačních a mediálních organizací (SKMO) v letošním prvním čtvrtletí mírně klesly čisté rozhlasové investice do reklamy, meziročně o půl procenta na 262 milionů korun. Ve druhém čtvrtletí se očekává naopak procentní růst. Čísla založená na expertním odhadu se liší od jiných průzkumů, které pracují s ceníkovými informacemi.

Celoplošné rozhlasové stanice - poslech včera (v tisících):

StaniceIV/12 - I/13III-IV/13IV/13 - I/14
Rádio Impuls102610711072
Evropa 2927950940
Frekvence 1968896867
ČRo Radiožurnál727792832*
ČRo Dvojka413426427
ČRo Vltava666679*
ČRo Plus-2526
Programová síť BBC ČR (Zet)252020

Pozn.: * statisticky významná změna

Zdroj: Výzkum poslechovosti rozhlasových stanic Radio Projekt