Délka úseku, který bude upraven, přesahuje pět kilometrů. Na místě vznikne druhá traťová kolej, ve stanici přibudou podchody, ostrovní nástupiště, silniční podjezd a poblíž stanice také autobusový terminál. "Výsledkem by také mělo zjednodušené cestování vysokoškolských studentů do kampusu, který vzniká v bývalých kasárnách," uvedl primátor Kladna Dan Jiránek.
Modernizace železnice přinese v Kladně i změny v dopravě. V místech, kde se železniční trať kříží s vozovkou mezi ulicemi Petra Bezruče a Františka Kloze, vznikne kruhový objezd a přibýt by měly i další. Kladenští radní k dokumentaci mají několik připomínek a požadavků, které by měly zabránit, aby modernizace trati omezila pěší či cyklisty.
Správa železniční dopravní cesty příští rok zahájí opravu pražského Negrelliho viaduktu, vlaky po něm neprojedou přibližně dva roky. Týká se to právě trati Kladno - Praha končící na Masarykově nádraží, které také čeká v příštích letech rekonstrukce. Aby nebyla celá trať na Kladno vyřazená z provozu, může modernizace kladenského úseku začít nejdříve v roce 2016.