Úzký podjezd ve Švehlově ulici komplikuje dopravu už nyní. Kvůli nízké podjezdné výšce se často stává, že nákladní vozy shodí tramvajové troleje, které podjezdem vedou. V rámci stavby nového koridoru proto Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podjezd zvýší a rozšíří. To znamená, že se kritický dopravní bod bude zřejmě muset na čas uzavřít.

„V letošním roce žádné uzavírky pod tímto viaduktem neplánujeme. Stavebně omezíme automobilovou dopravu pod viaduktem až v příštím roce,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Uzavření průjezdu bude znamenat výraznou komplikaci pro MHD, protože jím vede tramvajová trať spojující Strašnice a Vršovice s Hostivaří. Řidiči aut budou muset pro cestu směrem na Skalku a do Vršovic využít trasu přes Práčskou, Záběhlickou a V Korytech, případně celou oblast objet přes Bohdalec nebo Průmyslovou a Černokosteleckou.

Co se chystá

Podle projektu SŽDC budou po rozšíření v podjezdu umístěny zastávky tramvaje, čekárna a odbavovací prostory pro novou vlakovou zastávku Zahradní Město. Z podchodu se lidé na železnici vedoucí po viaduktu dostanou po chodnících, schodištích, výtahy a eskalátory.

Plánovaný téměř sedmikilometrový koridor bude první tuzemskou čtyřkolejnou tratí. Kromě nové zastávky na Zahradním Městě vznikne další v Edenu. Nádraží Vršovice projde kompletní proměnou a zanikne současná železniční trať přes Strašnice včetně tamní vlakové zastávky. Nový koridor navazuje na již dokončenou přestavbu nádraží Praha-Hostivař. Soutěž na stavbu za 4,4 miliardy korun vyhrálo sdružení firem Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ. Tři miliardy korun SŽDC získá z evropských fondů.

Fotogalerie
5 fotografií