Vydělávají nepřiznanou reklamou. Influenceři ovlivňují hlavně děti, varuje expertka
Denisa Hejlová z Karlovy Univerzity upozorňuje na problém, že většina českých influencerů neoznačuje reklamu ve svých příspěvcích na sociálních sítích, přestože velmi ovlivňují nejenom dětské publikum
|
Profimedia, repro Instagram a Facebook
Tato reklama na Instagramu Moniky Marešové je správně označená nahoře, ale chybí zmínka v textu, že jde o komerční obsah. Podle Karlovy univerzity je potřeba uvádět i zmínku v textu
|
Instagram Moniky Marešové
Průzkum Karlovy univerzity ukázal, že čeští diváci, a hlavně děti, nerozpoznají #ad jako označení reklamy. Jde tedy o špatně označenou reklamu na profilu youtubera MenT
|
Instagram MenT
Správně označená reklama na instagramu Johnyho Machetta
|
Instagram Johny Machette
Reklama na instagramu Leoše Mareše je správně označená nahoře, chybí ovšem jasnější zmínka v textu, kterou podle Karlovy univerzity musí influenceři také uvádět
|
Instagram Leoše Mareše
Průzkum Karlovy univerzity ukázal, že čeští diváci, a hlavně děti, nerozpoznají #ad jako označení reklamy. Jde tedy o špatně označenou reklamu na profilu youtubera Zachyho
|
Instagram Zachyho
Reklama na instagramu Jirky Krále je správně označená nahoře, ale chybí zmínka v textu, že dostal od firmy zaplaceno
|
Instagram Jirky Krále
Pravděpodobně neoznačená reklama na profilu Moniky Marešové
|
Instagram Moniky Marešové