Logo magazínu

Trápení ředitelů škol: Málo peněz, byrokracie i inkluze, ukázal průzkum

2/12
Prohlédnout znovu

Trápení ředitelů škol: Málo peněz, byrokracie i inkluze, ukázal průzkum

Přístup rodičů ke škole a k učitelům se podle 45 procent ředitelů zhoršuje, 40 procent jej považuje za stále stejný, pouze 11 procent si myslí, že se zlepšuje. | Profimedia.cz
Přístup rodičů ke škole a k učitelům se podle 45 procent ředitelů zhoršuje, 40 procent jej považuje za stále stejný, pouze 11 procent si myslí, že se zlepšuje. | Profimedia.cz
Ředitelé základních škol považují za největší problémy přílišnou byrokracii, nedostatek financí a současnou podobu inkluze, vyplývá z průzkumu společností Tutor a Edulab. Často si stěžovali též na nedostatek učitelů, problémy s rodiči či malé prostory, ředitelé na školách ve vesnicích pak zmiňovali i nedostatečný počet žáků. | ČTK
Financování, které ředitelé zmiňovali v souvislosti s nedostatkem peněz pro učitele, ale i na vybavení škol, je podle něj problémem i kvůli absenci dlouhodobé koncepce českého školství. | istock
Ředitelé základních škol považují za největší problémy přílišnou byrokracii, nedostatek financí a současnou podobu inkluze, vyplývá z průzkumu společností Tutor a Edulab. Často si stěžovali též na nedostatek učitelů, problémy s rodiči či malé prostory, ředitelé na školách ve vesnicích pak zmiňovali i nedostatečný počet žáků. | iStock
Ředitelé základních škol považují za největší problémy přílišnou byrokracii, nedostatek financí a současnou podobu inkluze, vyplývá z průzkumu společností Tutor a Edulab. Často si stěžovali též na nedostatek učitelů, problémy s rodiči či malé prostory, ředitelé na školách ve vesnicích pak zmiňovali i nedostatečný počet žáků. | Blesk:Karel Janeček
Ředitelé základních škol považují za největší problémy přílišnou byrokracii, nedostatek financí a současnou podobu inkluze, vyplývá z průzkumu společností Tutor a Edulab. Často si stěžovali též na nedostatek učitelů, problémy s rodiči či malé prostory, ředitelé na školách ve vesnicích pak zmiňovali i nedostatečný počet žáků. | iStock
„Ředitelé se na adresu inkluze vyjadřují poměrně tvrdě, ne z pohledu jejího smyslu, ale z pohledu nedomyšleného procesu její aplikace do praxe,“ uvedla Vondráková. Podle řady ředitelů byl starý systém jednodušší, efektivnější, výrazně levnější, bez zbytečné administrativy, a to i při zajištění společného vzdělávání s handicapovanými žáky. | iStock
„Ředitelé se na adresu inkluze vyjadřují poměrně tvrdě, ne z pohledu jejího smyslu, ale z pohledu nedomyšleného procesu její aplikace do praxe,“ uvedla Vondráková. Podle řady ředitelů byl starý systém jednodušší, efektivnější, výrazně levnější, bez zbytečné administrativy, a to i při zajištění společného vzdělávání s handicapovanými žáky. | iStock
Financování, které ředitelé zmiňovali v souvislosti s nedostatkem peněz pro učitele, ale i na vybavení škol, je podle něj problémem i kvůli absenci dlouhodobé koncepce českého školství. | istock
Nejčastěji zmiňovaným problémem byla podle autorů administrativa. „Ředitelé na velkých školách mají často k dispozici jen jednu administrativní sílu, jež nemůže vše obsáhnout. U menších škol je to ještě větší problém, protože tam mnohdy ředitel má na starosti nejen chod školy, výkaznictví, ale i velkou vyučovací povinnost. Administrativní sílu většinou k ruce nemá,“ | istock
Na dotaz ohledně vlivu jednotných přijímacích zkoušek na střední školy na obsah výuky na základních školách téměř polovina respondentů neuměla odpovědět, podle 39 procent ředitelů je vliv pozitivní a podle 15 procent negativní. | istock.cz

Cestující v šoku! Let z Prahy do Egypta se musel vrátit zpátky: Boeing skoro hodinu kroužil nad městem

Všechny zásadní momenty Slavíků: Nezvěstné sošky i rozchod v přímém přenosu!

Pedofilova oběť šokovala: Epstein (†66) měl malý a zdeformovaný penis! Podobal se citronu

Nový šéf TOP 09 Havel v nemocnici: Budu týden K. O. Co se stalo?

Ficova poslankyně Vaľová na ambasádu v Praze? Věštkyně a mocná žena z východu!

Divoká Absolonová na tajné party po Slavících: Těsné objetí s Dykem