Logo magazínu

Málo vody hatí plány. Cestu na Orlík po Vltavě stavěli 10 let, stála 2 miliardy

3/9
Prohlédnout znovu

Málo vody hatí plány. Cestu na Orlík po Vltavě stavěli 10 let, stála 2 miliardy

Ministerstvo dopravy a Ředitelství vodních cest v květnu otevřely poslední komoru, která měla umožnit cestu z Českých Budějovic až na Orlík. | David Malík
Ministr dopravy Dan Ťok se nebál Vltavu přirovnat k Baťovu kanálu, po kterém se turisté s oblibou plaví na Moravě. | Hynek Zdeněk
Podobný pohled na zámek Orlík si měli užívat i lidé, kteří vyrazili na cestu lodí z Českých Budějovic. | David Malík
V současnosti je hladina přehrady na 346,2 metrech, aby se dalo znovu projet celou trasu, kterou měla investice zajistit, musí vystoupat o 1,4 metru. | David Malík
Aby cesta fungovala, musí ale být hladina orlické přehrady minimálně 347,6 metru nad mořem. | Vlaďka Hradská, ČTK
Čtyři zdymadla a 15 kilometrů upraveného koryta mělo zajistit, že lodě budou moct plout skoro 100 kilometrů z centra Českých Budějovic až k přehradě na Orlíku. | David Malík
Situaci nemusí zachránit ani déšť, vliv na výšku hladiny má i Povodí Vltavy. | David Malík
Součástí úprav byl i přístav v Hluboké nad Vltavou. | Profimedia.cz
Zámky v Hluboké nad Vltavou a na Orlíku měly patřit k největším lákadlům plavby po Vltavě. | profimedia.cz, archiv

„Čelím onkologickému onemocnění.“ Jana Maláčová šokovala přiznáním, že bojuje s rakovinou

Mrzutá Jaroslava Obermaierová (79): Klaus ji připravil o třetinu důchodu

Teréňák ve Znojmě nacouval do předškoláků: Jedno dítě zemřelo!

„V ničem se neshodneme, ale...“ Dojemná přání pro Maláčovou po oznámení rakoviny: Co vzkázal Válek?

Nehoda autobusu a auta na Olomoucku: 22 zraněných a opilý řidič

Komplikace s festivalem Mezi ploty: Kapela Mydy odmítla vystoupit! Kvůli čemu?