Málo vody hatí plány. Cestu na Orlík po Vltavě stavěli 10 let, stála 2 miliardy
Ministerstvo dopravy a Ředitelství vodních cest v květnu otevřely poslední komoru, která měla umožnit cestu z Českých Budějovic až na Orlík.
|
David Malík
Ministr dopravy Dan Ťok se nebál Vltavu přirovnat k Baťovu kanálu, po kterém se turisté s oblibou plaví na Moravě.
|
Hynek Zdeněk
Podobný pohled na zámek Orlík si měli užívat i lidé, kteří vyrazili na cestu lodí z Českých Budějovic.
|
David Malík
V současnosti je hladina přehrady na 346,2 metrech, aby se dalo znovu projet celou trasu, kterou měla investice zajistit, musí vystoupat o 1,4 metru.
|
David Malík
Aby cesta fungovala, musí ale být hladina orlické přehrady minimálně 347,6 metru nad mořem.
|
Vlaďka Hradská, ČTK
Čtyři zdymadla a 15 kilometrů upraveného koryta mělo zajistit, že lodě budou moct plout skoro 100 kilometrů z centra Českých Budějovic až k přehradě na Orlíku.
|
David Malík
Situaci nemusí zachránit ani déšť, vliv na výšku hladiny má i Povodí Vltavy.
|
David Malík
Součástí úprav byl i přístav v Hluboké nad Vltavou.
|
Profimedia.cz
Zámky v Hluboké nad Vltavou a na Orlíku měly patřit k největším lákadlům plavby po Vltavě.
|
profimedia.cz, archiv