Logo magazínu

FOTOGALERIE: Takle se budovalo metro

1/11
Prohlédnout znovu

FOTOGALERIE: Takle se budovalo metro

1939 - Na konci roku 1939 probíhaly sondovací práce v navržené trase Dejvice – Můstek – Muzeum – Pankrác. Příprava běžela naplno. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1939 - Už před 2. světovou válkou probíhaly přípravy na stavbu pražské podzemky. Ve smíchovské továrně se s figuranty testovala kapacita navrhovaného vozu. Pak ale válka všechny plány na mnoho let odsunula stranou | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1966 - Vláda schválila vybudování systému podpovrchové tramvaje. V roce 1966 se v Opletalově ulici začalo stavět. O rok později už se pracovalo na první stanici – Hlavní nádraží. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1967 - Praha jako jedno velké staveniště. Takhle to vypadalo u Národního muzea v roce 1967. Byla to doba, kdy se poprvé rozhořely názorové spory o to, zda v pražském podzemí bude jezdit podpovrchová tramvaj, nebo metro. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1968 - V roce 1968 bylo nutné vybudovat gigantický Nuselský most, jehož útrobami měla vést trasa metra a na povrchu měla jezdit auta. Na snímku je rozestavěný třetí pilíř. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1971 - První ražený tunel se budoval na začátku 70. let u kostela sv. Pankráce, u dnešní stanice Pražského povstání | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1972 - Při testování v roce 1972 došlo na trati k havárii, po které byly zastaveny zkušební jízdy i další vývoj českých prototypů vozů metra. Nakonec se odsouhlasily vozy ze Sovětského svazu. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1973 - Budova Národního shromáždění musela být přestavěna. Stavělo se tu více než deset let, poslední etapou byla severojižní magistrála v roce 1978. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1974 - 9. května 1974 prezident Gustáv Husák zahájil provoz metra. Ten den se jím ale svezli pouze zvaní hosté. Pražané mohli do metra až o den později. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1974 - Od zahájení provozu až do roku 1985 museli cestující na stanici Kačerov procházet turnikety, ve kterých se platilo jízdné. První jízdenky v roce 1974 stály 1 Kčs. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1974 - Několik let řídili dopravu ve stanicích dozorčí, kteří dávali strojvedoucím znamení »výpravkou«. Později je nahradila moderní technika. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy

Slzy pro zesnulého Hezuckého (†55)! Srdceryvné vzkazy kolegů a Patrikův poslední fór

Nicolase (6) ze Zázraku Blesku rakovina připravila o zrak: Nádor zase roste! A pohlazení pro Pártlovou

Hrůza v litoměřické nemocnici: V porodnici oživovali čtyři novorozence. Dva zemřeli!

Boj o Turka po skandálech: Pavel neustoupí, není připraven ho jmenovat, míní politolog

Ďábel tkví v detailu? Ústavní právníci o Babišově kroku s Agrofertem: Nadstandardní postup

Patrik Hezucký byl dlouho sám: Oženil se až před padesátkou! Vymodlený syn a potíže manželky