Logo magazínu

Nová česká lokomotiva bude jezdit 200 km/h

1/8
Prohlédnout znovu

Nová česká lokomotiva bude jezdit 200 km/h

Na třináctikilometrovém zkušebním okruhu mezi Velimí, Sokolčí a Cerhenicemi najezdila nová mašina zatím devatenáct tisíc kilometrů | Jan Doležal
Světla: Světlomety jsou prakticky bezúdržbové. Podle výrobce vydrží bez nejmenší opravy či výměny deset let | Jan Doležal
Podobu lokomotivy navrhla firma Porsche | Jan Doležal
Pantograf: Špičková technologie hliníkového pantografu umožňuje vysoký výkon. Lokomotiva je schopna tzv. rekuperace - při brzdění vrací část energie zpět do sítě, což má pozitivní vliv na provozní náklady | Jan Doležal
"Zrychlení z nuly na 200 je 26 vteřin. Kdybych to 'zašlápl', zastavím až za dalších 1650 metrů," říká strojvedoucí Aleš Weinert | Jan Doležal
Brzdy: Součástí brzd jsou hliníkových kotoučů, třeba jako u soutěžních automobilů | Jan Doležal
Strojvůdce má v kabině maximální váhled a pocit bezpečí. Není divu. Při střetu s překážkou typu náklaďáku s cisternou zůstane prostor kolem něj zcela neporušený. A to není všechno. Stěna mezi kabinou a strojovnou musela při zkouškách odolat požáru čtvrt hodiny. | Jan Doležal
"Zrychlení z nuly na 200 je 26 vteřin. Kdybych to 'zašlápl', zastavím až za dalších 1650 metrů," říká strojvedoucí Aleš Weinert | Jan Doležal

Šéf Správy železnic Svoboda v Hráčích o nehodách i sebevraždách: Vlak vždycky vyhraje

Kraus, Chýlková a další: Rodinný mejdan u hrobu!

Tragédie v dovolenkovém ráji: Srážku s obytňákem nepřežil český baskytarista (†54)

Vážná nehoda v Kolovratech: Srazil se autobus MHD s náklaďákem! Na místě jsou zranění

Maláčová v rudých šatech po boku Konečné: Detaily paktu s komunisty

Letadlo z Polska s 200 lidmi: Kouř v kokpitu a volání o pomoc! Stroj musel nouzově přistát