Logo magazínu

Jak se tramvaje měnily v čase

6/6
Prohlédnout znovu

Jak se tramvaje měnily v čase

Elektrotechnik František Křižík pózuje v červenci 1891 na Letné před prvním elektrickým tramvajovým vozem v českých zemích | Archiv DPP
Otevřený letní vůz koňky z roku 1886, předchůdce elektrické tramvaje. Letní vozy byly mezi cestujícími velmi oblíbené | Archiv DPP
Poslední jízda pražské koňky se uskutečnila 12. května 1905 na její poslední trati přes Karlův most. Od té doby Prahou jezdily už jen elektrické tramvaje | Archiv DPP
Křižíkův nový dopravní podnik se jmenoval Elektrická dráha Praha – Libeň – Vysočany. Fotka pochází ze zkušební jízdy při technicko-policejní zkoušce v březnu 1896 | Archiv DPP
Typická souprava meziválečného období největšího rozkvětu pouličních elektrických drah – obousměrný motorový vůz a vlečný vůz typu „krasin“ | Archiv DPP
V poválečném období přinesly revoluci do tramvajové dopravy moderní čtyřnápravové tramvaje řady T. Nejpočetnějším zástupcem se stala řada T3 | Archiv DPP

Drama na vánočním ruském kole v Olomouci: Hasiči museli z kolotoče sundat 34 lidí

Všechny zásadní momenty Slavíků: Nezvěstné sošky i rozchod v přímém přenosu!

Horský záchranář Roman zemřel po vážném zranění! Bolestná slova kolegů i starostky

Pod mladíkem (†20) se na plese na Slovensku podlomilo zábradlí: Pád nepřežil

Cestující v šoku! Let z Prahy do Egypta se musel vrátit zpátky: Boeing skoro hodinu kroužil nad městem

Divoká Absolonová na tajné party po Slavících: Těsné objetí s Dykem