Logo magazínu

Jak se tramvaje měnily v čase

2/6
Prohlédnout znovu

Jak se tramvaje měnily v čase

Elektrotechnik František Křižík pózuje v červenci 1891 na Letné před prvním elektrickým tramvajovým vozem v českých zemích | Archiv DPP
Otevřený letní vůz koňky z roku 1886, předchůdce elektrické tramvaje. Letní vozy byly mezi cestujícími velmi oblíbené | Archiv DPP
Poslední jízda pražské koňky se uskutečnila 12. května 1905 na její poslední trati přes Karlův most. Od té doby Prahou jezdily už jen elektrické tramvaje | Archiv DPP
Křižíkův nový dopravní podnik se jmenoval Elektrická dráha Praha – Libeň – Vysočany. Fotka pochází ze zkušební jízdy při technicko-policejní zkoušce v březnu 1896 | Archiv DPP
Typická souprava meziválečného období největšího rozkvětu pouličních elektrických drah – obousměrný motorový vůz a vlečný vůz typu „krasin“ | Archiv DPP
V poválečném období přinesly revoluci do tramvajové dopravy moderní čtyřnápravové tramvaje řady T. Nejpočetnějším zástupcem se stala řada T3 | Archiv DPP

Šéf Heureky v Hráčích varuje před Vánoci: Pozor na čínské e-shopy!

Zlatý Slavík Vašek Noid Bárta: Prasklo tajemství jeho vítězství nad Ztraceným!

První Zázrak Blesku splněn: 152 tisíc pro nevidomého Nicolaska (6) se vybralo za pouhých 10 hodin!

Nová vláda vs. evropská měna: Euro může Babišovi i pomoci, upozorňují experti

Nejkrásnější vánoční trhy podle CNN: V žebříčku září Praha! A kam jinam vyrazit?

Slzy, úzkost a bolest z nevědomosti: Karolínu roky trápí nevyřešená smrt maminky