Logo magazínu

Jak se tramvaje měnily v čase

1/6
Prohlédnout znovu

Jak se tramvaje měnily v čase

Elektrotechnik František Křižík pózuje v červenci 1891 na Letné před prvním elektrickým tramvajovým vozem v českých zemích | Archiv DPP
Otevřený letní vůz koňky z roku 1886, předchůdce elektrické tramvaje. Letní vozy byly mezi cestujícími velmi oblíbené | Archiv DPP
Poslední jízda pražské koňky se uskutečnila 12. května 1905 na její poslední trati přes Karlův most. Od té doby Prahou jezdily už jen elektrické tramvaje | Archiv DPP
Křižíkův nový dopravní podnik se jmenoval Elektrická dráha Praha – Libeň – Vysočany. Fotka pochází ze zkušební jízdy při technicko-policejní zkoušce v březnu 1896 | Archiv DPP
Typická souprava meziválečného období největšího rozkvětu pouličních elektrických drah – obousměrný motorový vůz a vlečný vůz typu „krasin“ | Archiv DPP
V poválečném období přinesly revoluci do tramvajové dopravy moderní čtyřnápravové tramvaje řady T. Nejpočetnějším zástupcem se stala řada T3 | Archiv DPP

Fiala se střetl s kritikem: „Chcete mi vrazit?“ Babiš na jihu Čech, Rakušan s nadějí

Lešek Semelka (74) zdrcený po smrti dcery, zpěvačky Heleny Zeťové: Skončil v ústavu!

Macronovi čelí fámě: Brigitte byla dřív muž? Proti lžím si najali vyšetřovatele

Drahota v českém obchůdku: Perník, sušenky a Kofola za 1700 korun!

Andílek od koní Lucie Anovčínová: Rozvedla Nedvěda ... A sama se vdala!

Princezna Anna (75) se toho nebojí: Drsné oslovení krále Karla III.! Přítomní zůstali v šoku