Výročí pražského metra: Původně mělo být podzemní tramvají, stavět se začalo před 55 lety
3
/
135
Prohlédnout znovu
Výročí pražského metra: Původně mělo být podzemní tramvají, stavět se začalo před 55 lety
Síť pražského metra se začala budovat před 65 lety.
|
Lukáš Zima
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století.
|
ČTK/Karas Jiří
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století.
|
ČTK/Krejčí Bedřich
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století.
|
ČTK/Pícha Oldřich
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století.
|
TSK Praha
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století.
|
ČTK/Krejčí Bedřich
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století.
|
ČTK/Krejčí Bedřich
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století.
|
ČTK/Karas Jiří
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století.
|
ČTK/Karas Jiří
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století.
|
ČTK/Krejčí Bedřich
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století.
|
ČTK/Krejčí Bedřich
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu.
|
ČTK/Krejčí Bedřich
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu.
|
ČTK/Krejčí Bedřich
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu.
|
ČTK/Krejčí Bedřich
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu.
|
ČTK/Krejčí Bedřich
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu.
|
ČTK/Krejčí Bedřich
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu.
|
ČTK/Krejčí Bedřich
Odpálení raket na Nuselském mostě.
|
L. Duras
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu.
|
Stavby silnic a železnic
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
Koláž Blesk.cz
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018)
|
David Malík
Prahou jezdila historická souprava metra.
|
Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra.
|
Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra.
|
Martina Neckářová
Takto vypadá modernizovaná souprava.
|
Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra.
|
Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra.
|
Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra.
|
Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra.
|
Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra.
|
Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra.
|
Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra.
|
Martina Neckářová
Rozdíl mezi starou a modernizovanou soupravou.
|
Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra.
|
Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra.
|
Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra.
|
Martina Neckářová
Strojvedoucí kontroluje zařízení v kabině.
|
Daniel Vitouš
Strojvedoucí kontroluje zařízení v kabině.
|
Daniel Vitouš
Kabina strojvedoucího před zahájenou jízdou.
|
Daniel Vitouš
Kabina strojvedoucího před zahájenou jízdou.
|
Daniel Vitouš
Vlakové zabezpečovací zařízení sovětského modelu.
|
Daniel Vitouš
Strojvedoucí soupravy v dobové uniformě před historickou soupravou.
|
Daniel Vitouš
Historická souprava 81-71 v depu.
|
Daniel Vitouš
Cestující v Praze jedou historickým metrem.
|
Daniel Vitouš
Historická souprava se vydala na trasu s cestujícími.
|
Daniel Vitouš
Kolejiště pražského metra u stanice Dejvická.
|
Daniel Vitouš
Historická souprava metra na odstavném peróně nedaleko stanice Dejvická.
|
Daniel Vitouš
Světelná signalizace, ohlašující ukončení výstupu a nástupu.
|
Daniel Vitouš
Historická souprava metra na odstavném peróně nedaleko stanice Dejvická.
|
Daniel Vitouš
Historická souprava metra na odstavném peróně nedaleko stanice Dejvická.
|
Daniel Vitouš
Historická souprava 81-71 v depu.
|
Daniel Vitouš
Souboj věků: Historická a současná souprava metra na odstavném peróně.
|
Daniel Vitouš
Historická souprava metra na odstavném peróně nedaleko stanice Dejvická.
|
Daniel Vitouš
Historická souprava metra na odstavném peróně nedaleko stanice Dejvická.
|
Daniel Vitouš
Přítomnost v kabině metra za jízdy je nevšedním zážitkem.
|
Daniel Vitouš
Přítomnost v kabině metra za jízdy je nevšedním zážitkem.
|
Daniel Vitouš
V běžném provozu věc nevídaná: Souprava metra za jízdy bez cestujících.
|
Daniel Vitouš
Historická souprava 81-71 vyjela z Depa Hostivař.
|
Daniel Vitouš
Historická souprava 81-71 vyjela z Depa Hostivař.
|
Daniel Vitouš
Běžná souprava metra přijíždí do Depa Hostivař.
|
Daniel Vitouš
Depo Hostivař zvenčí.
|
Daniel Vitouš
Depo Hostivař - vlakové soupravy na odstavných kolejích.
|
Daniel Vitouš
Depo Hostivař - vlakové soupravy na odstavných kolejích.
|
Daniel Vitouš
Takto vypadá modernizovaná stanice metra Opatov.
|
David Zima
Takto vypadá modernizovaná stanice metra Opatov.
|
David Zima
Takto vypadá modernizovaná stanice metra Opatov.
|
David Zima
Takto vypadá modernizovaná stanice metra Opatov.
|
David Zima
Takto vypadá modernizovaná stanice metra Opatov.
|
David Zima
Takto vypadá modernizovaná stanice metra Opatov.
|
David Zima
Výtah, který cestující sveze z nástupiště do vestibulu.
|
David Zima
Stanice metra Opatov se dočkala kýžené modernizace.
|
David Zima
Nový mural art Ondřeje Vyhnánka vznikl na objektu technického zázemí stanice metra Opatov.
|
David Zima
Na Opatově se v důsledku modernizace vyměnilo neuvěřitelných více než 140 kilometrů kabelů.
|
David Zima
Obměnily se také rozvodovny.
|
David Zima
Obměnily se také rozvodovny.
|
David Zima
Takto to vypadá v technickém zázemí stanice metra Opatov. Celkem má tři výškové úrovně a měří 300 metrů.
|
David Zima
Takto to vypadá v technickém zázemí stanice metra Opatov. Celkem má tři výškové úrovně a měří 300 metrů.
|
David Zima
Jeden z velkokapacitních ventilátorů.
|
David Zima
Průduch metra, který je vyústěn na povrchu. Každá stanice jeden takový má.
|
David Zima
Takto to vypadá v technickém zázemí stanice metra Opatov. Celkem má tři výškové úrovně a měří 300 metrů.
|
David Zima
Průduch metra, který je vyústěn na povrchu. Každá stanice jeden takový má.
|
David Zima
Za těmito těžkými tlustými dveřmi projíždí soupravy metra.
|
David Zima
Dva velkokapacitní ventilátory, které pomáhají udržovat cirkulaci vzduchu ve stanici. Měnily se letos v létě.
|
David Zima
Dva velkokapacitní ventilátory, které pomáhají udržovat cirkulaci vzduchu ve stanici. Měnily se letos v létě.
|
David Zima
Zázemí stanice metra Opatov. Nacházíme se pod úrovní kolejiště, kudy proudí vzduch velkokapacitními ventilátory.
|
David Zima
Jeden ze dvou nových výstavů, které ve stanici v důsledku revitalizace a modernizace vznikly.
|
David Zima
U slavnostního zakončení rekonstrukce stanice Opatov se sešli zástupci zhotovitele, magistrátu, městské části Praha 11 i pražského dopravního podniku.
|
David Zima
U slavnostního zakončení rekonstrukce stanice Opatov se sešli zástupci zhotovitele, magistrátu, městské části Praha 11 i pražského dopravního podniku.
|
David Zima
U slavnostního zakončení rekonstrukce stanice Opatov se sešli zástupci zhotovitele, magistrátu, městské části Praha 11 i pražského dopravního podniku.
|
David Zima
Tudy jsme dříve jezdili. Z Leninovy, Gottwaldovy či Sokolovské.
|
David Zima
Historizující zážitek z projížďky umocňuje také dobové označení souprav, které uvádělo jejich konečnou stanici. Kdopak si pamatuje, že stanice Nádraží Holešovice byla dána do provozu coby Fučíkova?
|
David Zima
I když oproti moderním soupravám působí zastarale, nenechme se zmýlit. Staré soupravy typu Ečs jsou dosud plně funkční.
|
David Zima
I když oproti moderním soupravám působí zastarale, nenechme se zmýlit. Staré soupravy typu Ečs jsou dosud plně funkční.
|
David Zima
Kde to jsme? Eskalátory na I. P. Pavlova.
|
David Zima
Celkem souprava mohla svézt 42 sedících pasažérů a 220 stojících.
|
David Zima
Tunel s odstavnou kolejí za stanicí Pražského povstání.
|
David Zima
Původní zabezpečovací zařízení staršího typu je k vidění ve stanici Pražského povstání. Ovládají se přes něj například návěstidla a výhybky.
|
David Zima
Setkání dvou generací.
|
David Zima
Během denního provozu si odstavné koleje nevšimnete, je totiž zhasnutá a mizí ve tmě. Přitom se nachází na konci stanice Pražského povstání prakticky na dohled.
|
David Zima
Tady mohou pracovníci dopravního podniku sledovat prakticky veškeré dění ve stanici.
|
David Zima
Původní zabezpečovací zařízení staršího typu je k vidění ve stanici Pražského povstání.
|
David Zima
I takovými proprietami musí samostatný provozní technik metra disponovat.
|
David Zima
Neuvěřitelných 20 let drandily tyto soupravy po kolejích pražského metra.
|
David Zima
Po nocích je zapotřebí metro pořádně uklidit a vypucovat, aby mohly být stanice připraveny na zahájení ranního provozu.
|
David Zima
Takový pohled se během běžného provozu cestujícím nenaskytne. Bodejť by ne. Jedná se totiž o odstavnou kolej, kam soupravy s cestujícími nezajíždí.
|
Lukáš Zima
Srdce každého metra. Tzv. vlakový zabezpečovač kontroluje a hlídá, aby mezi sebou měly soupravy dostatečný odstup a nedošlo tak k havárii.
|
Lukáš Zima
Co by to bylo za zážitkovou jízdu bez zážitků? Jedním z těch pozoruhodných je bezesporu možnost nahlédnutí do kabiny strojvedoucího.
|
Lukáš Zima
Co by to bylo za zážitkovou jízdu bez zážitků? Jedním z těch pozoruhodných je bezesporu možnost nahlédnutí do kabiny strojvedoucího.
|
Lukáš Zima
V těchto vagonech jsme se vozili přes dvě dekády Mladší generace si je pamatují ještě z 90. let.
|
Lukáš Zima
Tři vagony soupravy metra typu Ečs - tedy přesné množství, v jakém vyjížděly v době zahájení provozu pražského metra. Později se jejich počet ustálil na pěti.
|
Lukáš Zima
Elektrické vozy metra typu Ečs vyráběl Mytiščinský strojírenský závod. Do Prahy bylo dodáno celkem 85 vozů.
|
Lukáš Zima
Historizující zážitek z projížďky umocňuje také dobové označení souprav, které uvádělo jejich konečnou stanici. Kdopak si pamatuje, že stanice Nádraží Holešovice byla dána do provozu coby Fučíkova?
|
Lukáš Zima
Elektrické vozy metra typu Ečs vyráběl Mytiščinský strojírenský závod. Do Prahy bylo dodáno celkem 85 vozů.
|
Lukáš Zima
Když je hlava na hlavě, těžko si lze půvabů stanice metra Muzeum povšimnout. Na noční zážitkové jízdě ale máte šanci.
|
Lukáš Zima
Součástí noční zážitkové jízdy pražským metrem je i výklad dozorčího stanice, jehož činnosti a povinnosti jsou při výkladu popsány.
|
Lukáš Zima
Tyto mašiny se v pražském metru proháněly od započetí provozu až do léta roku 1997. Kdo chce, může se jimi však ve výjimečných akcích, které pořádá dopravní podnik, svézt znovu.
|
Lukáš Zima
Tyto mašiny se v pražském metru proháněly od započetí provozu až do léta roku 1997. Kdo chce, může se jimi však ve výjimečných akcích, které pořádá dopravní podnik, svézt znovu.
|
Lukáš Zima
Dopravní podnik si připravil jízdu historickou soupravou metra.
|
DPP
Plakát DPP: Černá huba je slangové označení pro historickou soupravu metra
|
Dopravní podnik hl. města Prahy
"Černá huba" je slangové označení pro historickou soupravu pražského metra
|
DPP
"Černá huba", tedy historická souprava pražského dopravního podniku, na projížďce po trase A
|
ČTK
"Černá huba", tedy historická souprava pražského dopravního podniku, na projížďce po trase A
|
ČTK
Útok na Sněmovnu? Poslanci budou nacvičovat. Svět není bezpečný, říká její kancléř Plíšek
Pád Charlotte Štikové na dno: Monika uvedla pravdu o »drogové« fotce dcery! A proč jí teď dává peníze…
Utajený dárek pro prezidenta? Pavel si ze Zlína odvezl kromě šrámu pod okem i motorku!
Plastický chirurg o nemocech ze silikonů: Proč bude přibývat zákroků na odstranění implantátů?
Apokalypsa v Dubaji zasáhla české hvězdy: Rolins plula autem a vyděšená Buranská!
Už ho mají! Policie dopadla zloděje, který se vloupal do domu střelce z filozofické fakulty