Nový klenot Leteckého muzea Kbely: „MiG 15bis SB dal na frak i Američanům,“ říká pilot (73)
Oldřich Pelčák (73), plukovník ve výslužbě, se na tomto letadle vyučil v pilotní škole v Košicích. Létal na stroji čtyři roky, poprvé v roce 1964.
|
Ivan D. Hladík
MiG-15bis 3255 letěl naposledy 15. října 1982, v plné kráse ho ale můžeme vidět od čtvrtka v Leteckém muzeu ve Kbelích.
|
Pavel Novotný
V prostoru pro jednoho pilota nechybí řada zařízení, například optický střelecký zaměřovač typu ASP-3NM.
|
Ivan D. Hladík
V prostoru pro jednoho pilota nechybí řada zařízení, například optický střelecký zaměřovač typu ASP-3NM.
|
Ivan D. Hladík
Tento letoun poháněl motor Klimov VK-1 (26,5 kN.
|
Ivan D. Hladík
MiG-15bis 3255 letěl naposledy 15. října 1982, v plné kráse ho ale můžeme vidět od čtvrtka v Leteckém muzeu ve Kbelích.
|
Pavel Novotný
Na pravoboku je 37mm kanón typu N-37 se zásobou 40 nábojů.
|
Ivan D. Hladík
Na pravoboku je 37mm kanón typu N-37 se zásobou 40 nábojů.
|
Ivan D. Hladík
Výměnné zbraňové lafety jsou vestavěné do trupu letounu v oblasti za šachtou příďového podvozku.
|
Ivan D. Hladík
Na levoboku jsou pak ve výměnné zbraňové lafetě dva 23mm kanóny typu NR-23 se zásobou 80 nábojů na hlaveň.
|
Ivan D. Hladík
Na levoboku jsou pak ve výměnné zbraňové lafetě dva 23mm kanóny typu NR-23 se zásobou 80 nábojů na hlaveň.
|
Ivan D. Hladík
Na levoboku jsou pak ve výměnné zbraňové lafetě dva 23mm kanóny typu NR-23 se zásobou 80 nábojů na hlaveň.
|
Ivan D. Hladík
V prostoru pro jednoho pilota nechybí řada zařízení, například optický střelecký zaměřovač typu ASP-3NM.
|
Ivan D. Hladík
V prostoru pro jednoho pilota nechybí řada zařízení, například optický střelecký zaměřovač typu ASP-3NM.
|
Ivan D. Hladík
Na třech párech křídelních závěsníků místo červených atrap bývalo pro útok připraveno třeba šest 100 kg tříštivotrhavých pum typu OFAB-100.
|
Ivan D. Hladík
Na třech párech křídelních závěsníků místo červených atrap bývalo pro útok připraveno třeba šest 100 kg tříštivotrhavých pum typu OFAB-100.
|
Ivan D. Hladík
Kariéra bitevních MiGů-15 SB nebyla dlouhá, byť patřily k nejlepším strojům své doby. Poslední exempláře tohoto modelu dolétaly již v letech 1967 až 1968. Ve čtvrtek byl opravený letoun předán do muzejních sbírek Vojenského historického ústavu Praha.
|
Ivan D. Hladík
Kariéra bitevních MiGů-15 SB nebyla dlouhá, byť patřily k nejlepším strojům své doby. Poslední exempláře tohoto modelu dolétaly již v letech 1967 až 1968. Ve čtvrtek byl opravený letoun předán do muzejních sbírek Vojenského historického ústavu Praha.
|
Ivan D. Hladík
Fotokulomet – kamera ukrytá pod sklíčkem snímala na 35mm film obrázky po stisknutí spouště. Z obrázků se pak vyhodnocovala kvalita míření a střelby.
|
Ivan D. Hladík
Kariéra bitevních MiGů-15 SB nebyla dlouhá, byť patřily k nejlepším strojům své doby. Poslední exempláře tohoto modelu dolétaly již v letech 1967 až 1968. Ve čtvrtek byl opravený letoun předán do muzejních sbírek Vojenského historického ústavu Praha.
|
Ivan D. Hladík
Kariéra bitevních MiGů-15 SB nebyla dlouhá, byť patřily k nejlepším strojům své doby. Poslední exempláře tohoto modelu dolétaly již v letech 1967 až 1968. Ve čtvrtek byl opravený letoun předán do muzejních sbírek Vojenského historického ústavu Praha.
|
Ivan D. Hladík
Kariéra bitevních MiGů-15 SB nebyla dlouhá, byť patřily k nejlepším strojům své doby. Poslední exempláře tohoto modelu dolétaly již v letech 1967 až 1968. Ve čtvrtek byl opravený letoun předán do muzejních sbírek Vojenského historického ústavu Praha.
|
Ivan D. Hladík