Unikátní úzkokolejka do Osoblahy: Pravidelný provoz zajistí obce, dráhu převzaly od státu
Pravidelný provoz na úzkokolejce zajišťují desítky let staré, ale renovované lokomotivy a vozy.
|
Foto Blesk – Michal Charbulák, Osoblažská úzkokolejná dráha a MSK
David Chovančík se dosud staral především o provoz turistických vlaků, na novou výzvu se těší.
|
Foto Blesk – Michal Charbulák, Osoblažská úzkokolejná dráha a MSK
Většina nádraží na trati má zajímavé správce, Rostislav Roubic z Bohušova přišel s nápadem zahradní železnice s důlními vláčky.
|
Foto Blesk – Michal Charbulák, Osoblažská úzkokolejná dráha a MSK
Šéf provozu David Chovančík (vlevo) s ředitelem Mojmírem Pargačem na stanici Koberno.
|
Foto Blesk – Michal Charbulák, Osoblažská úzkokolejná dráha a MSK
Lidé kolem sdružení obcí dosud zajišťovali hlavně turistické parní vlaky. Díky nim lákali do osoblažského výběžku turisty.
|
Foto Blesk – Michal Charbulák, Osoblažská úzkokolejná dráha a MSK
Sdružení Osoblažská úzkorozchodná dráha vlastní až na jednu výjimku všechna nádraží na trati. Většinu z nich opravila či opravuje.
|
Foto Blesk – Michal Charbulák, Osoblažská úzkokolejná dráha a MSK
Náměstek hejtmana a ředitel sdružení obcí kolem osoblažky Mojmír Pargač podepsali smlouvu o provozu na dráze na dalších 10 let.
|
Foto Blesk – Michal Charbulák, Osoblažská úzkokolejná dráha a MSK