Logo magazínu

Tisíce mrtvých v pražských ulicích: Při Květnovém povstání Němci z Hrdlořez ostřelovali Jarov a Aloisov

2/32
Prohlédnout znovu

Tisíce mrtvých v pražských ulicích: Při Květnovém povstání Němci z Hrdlořez ostřelovali Jarov a Aloisov

I hrdlořezští obyvatelé zažívali v květnu 1945 skutečně peprné chvilky. Mnoho z místních rodáků tu během několika jarních dní zemřelo. Přesto se mnozí neváhali zapojit do povstání, které Prahu osvobodilo od nacistického teroru. | Koláž Blesk
Takto vypadaly Hrdlořezy ve 40. letech minulého století. | ČTK - Jiří Rublič
Dobové fotagrafie z tehdejší doby, které se podařilo získat Britskému velvyslanectví v Praze | Britské velvyslanectví
Dobové fotagrafie z tehdejší doby, které se podařilo získat Britskému velvyslanectví v Praze | Britské velvyslanectví
Dobové fotagrafie z tehdejší doby, které se podařilo získat Britskému velvyslanectví v Praze | Britské velvyslanectví
Staroměstská radnice po bojích Pražského povstání | Paměti národa
Přivítání exilové vlády v květnu roku 1945. | ČTK
Dav Pražanů vítá návrat prezidenta Edvarda Beneše do vlasti, květen 1945. | ČTK
Rudoarmějci na tanku přijíždějí na Václavské náměstí, květen 1945. | ČTK
Vítání Rudoarmějců v Praze na Václavském náměstí, květen 1945. | ČTK
Květen 1945, konec druhé světové války. | ČTK/Matička Viktor
Na mostu Legií se na konci druhé světové války nacházely barikády. | ČTK
Na barikádách v pražských ulicích zahynulo v květnu 1945 přes 1500 českých povstalců. | Martin Pekárek
Pražané v květnu 1945 bojovali proti Němcům na 2000 barikádách. | Martin Pekárek
Současné Hrdlořezy. | David Zima
Současné Hrdlořezy. | David Zima
Současné Hrdlořezy. | David Zima
Současné Hrdlořezy. | David Zima
Současné Hrdlořezy. | David Zima
Současné Hrdlořezy. | David Malík
Současné Hrdlořezy. | David Malík
Současné Hrdlořezy. | David Malík
Automobil na alternativní palivo před Národním muzeem, rok 1945. | ČTK
Automobily na plyn před Palácem Koruna na Václavském náměstí, rok 1945. | ČTK
Auto Červeného kříže s generátorem F. Konečného na dřevité uhlí, roku 1935. | ČTK
Automobil na náhradní palivo, Londýn roku 1939. | ČTK/Scherl
Automobil na alternativní palivo s bombou připevněnou ke karoserii, Německo roku 1939. | ČTK/Knorr + Hirth
Autobus Praga TO na provoz s tzv. „dřevoplynem“ s generátorem Dokogen, který vyráběla firma J. Cankař ve Velkém Újezdu u Mělníka. | Archiv DPP
Do osvobozovacích bojů v Praze v roce 1945 se zapojili i četníci z Hořovic: Proč jen stíny, když bylo světlo | Policie ČR
Slavnostní průjezd četníků Hořovicemi. | Policie ČR
Při návratu do Hořovic byli oslavováni jako hrdinové. | Policie ČR
Četníci před odjezdem z Prahy. | Policie ČR

Pěsti v baru za účasti esa Motoristů: Svědek pro Blesk: Začal si Turek a jeho gorily!

Přehledně: 13 tváří, které budou rozhodovat o Česku: Kdo jsou Motoristé, kteří dobyli Sněmovnu?

Zákulisí rozhovoru s Evou Pavlovou: Kdo byl nervóznější? Pomohl pejsek fotografky

Budeš moc chybět, Danuško: Jirkov se loučí se starostkou, bojovala do poslední chvíle

Cestovatelka Hana (43) o erotické turistice Evropanek: Proč tak milují sex s Masaji? Jdou bez kondomu, vzdají se bytu...

Filip Jankovič po děsivé nehodě: Život nám zachránila svodidla! Karel bude šest týdnů v nemocnici…