Zlatá koruna má své vítěze, projekty podpořila i Schillerová. Kdo si odnesl nejvíce ocenění?
Nejstarší soutěž finančních produktů Zlatá koruna má své vítěze. Celkem devět ocenění si odnesla Česká spořitelna a Moneta. V pojišťovnictví získala nejvíce bodů Kooperativa. Projekty týkající se financí ocenila i ministryně financí Alena Schillerová (za ANO), podle které pomáhají lidem porozumět světu peněz.
„Orientace v problematice peněz a rodinných financích se právě v době, jako je tato, stává ještě důležitější občanskou dovedností,“ připomíná v souvislosti s letošním ročníkem Zlaté koruny strážkyně státní kasy. „Podporuji každý seriózní projekt zaměřený na zvyšování finanční gramotnosti a popularizaci tohoto tématu. Patří sem i Zlatá koruna, která umožňuje jednotlivé produkty navzájem porovnávat a pomáhá tak lidem vyznat se v často spletitém světě finančního trhu,” dodala.
Letos se hodnotilo 202 produktů ve 24 kategoriích. Nejvíce ocenění si odnesly digitální projekty, u kterých bodoval především obsahový přínost a uživatelský komfort. Hodnotily se účty, stavební spoření, hypotéky, úvěry, karty, pojištění i různé druhy fondů.
Už podruhé, vzhledem k pandemickým opatřením, se vyhlášení výsledků soutěže nemohlo uskutečnit osobním setkáním na tradičním slavnostním Galavečeru.
Nejvíce cen si pak pomyslně odnesla Česká spořitelna a MONET Money Bank. V kategorii On-line aplikace, jejíž význam stále stoupá díky přesunu distribuce do samoobslužného modelu, je získání prvního místa obzvlášť cenné. Loňského vítěze v této kategorii, MONETU, letos vystřídala Air Banka s aplikací My Air.
„Již opravdu nestačí poskytovat základní bankovní služby. Klienti už nejen chtějí, ale potřebují víc – třeba mít různé funkce, ať už bankovního, či nebankovního charakteru pohromadě, na jednom místě, v jedné aplikaci, on-line. A dva koronavirové roky s lockdowny to ještě akcelerovaly,“ říká k tomu Dr. Pavel Doležal, ředitel a zakladatel projektu Zlatá koruna.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.