Stavěli už třetí most, který se zřítil! Česká firma, kterou soudili za tragédii ve Studénce
Studénka, Kurimany a Vilémov. Dvě české a jedna slovenská obec, která doplatila na neschopnost české firmy Bögl & Krýsl. Už třetí most, který pomáhali stavět, spadl a způsobil velké ztráty na životech! Jak je možné, že stále mohou fungovat?
Studénka, Česká republika
8. srpna 2008, 10.30: vlak EC 108 Commenius na trase Krakov – Praha naráží do konstrukce zříceného mostu. Střet proběhne v rychlosti 90km/h a má strašlivé následky. Vlak se zdeformuje jako harmonika, roztrhá se a vykolejí. Přímo na místě je šest mrtvých, další umírá krátce po převozu do nemocnice, osmá oběť podlehla zraněním 30. září. 95 lidí je zraněno. Celková škoda přesáhla 177 milionů.
Pět dní na to byli zatčeni dva inženýři firmy Bögl & Krýsl z důvodného podezření z obecného obvinění. Byla jim prokázána absolutně neodborná práce při opravách mostu. Oba muži ignorovali závažné vady na mostě, které vedly k jeho zřícení. Soud se táhne dodnes, obviněných přibylo, rozsudek ale zatím nepadl.
Kurimany, Slovenská republika
Poblíž Spišské Nové Vsi na Slovensku se staví most přes budovanou dálnici. Příčinou je pravděpodobně kolaps ocelových skruží, které podpíraly bednění, kam se lije beton. Na místě jsou dva mrtví, další umírá při převozu do nemocnice a čtvrtý až v nemocnici. Všichni čtyři byli dělníci na stavbě, zaplatili ale za chybu firmy Bögl & Krýsl. Právě jejich podpůrná ocelová konstrukce povolila. Ani zde zatím nebyl vynesen konečný rozsudek – vyšetřování stále probíhá.
Vilémov, Česká republika
Je čtvrtého září, pozdní odpoledne – u obce Vilémov se ze zatím neznámých důvodů zřítil silniční most. Pod sutinami je uvězněno asi pět dělníků, jeden zraněný byl převezen do nemocnice se středně těžkými zraněními. Podle mluvčí společnosti Bögl & Krýsl šlo o jejich zaměstnance – most totiž opět opravovala právě tato firma.
Ani to ale není vše - Bögl & Krýsl stanuli u soudu i kvůli insolventní kauze. A i stavba Lochkovského mostu, na které se podíleli, má své vady; a ne malé - nejprve to byly vady ve svarech, teď to jsou nedoléhavé ocelové pásnice. Kolik lidí bude muset kvůli firmě plné packalů ještě zemřít, než jim stát zruší licenci?
... byli zatčeni dva inženýři firmy Bögl & Krýsl z důvodného podezření z obecného OBVINĚNÍ. Rozsudek zatím ani po sedmi letech nepadl! Druhé neštěstí ve Studénce na přejezdu je na dohled od nadjezdu, tj. od "padacího" mostu. Kamiony jezdí za nádražím takovými serpentinami, že se až žaludek svírá. Na co se čeká, na neštěstí "do třetice"?