Středa 1. května 2024
Dnes je Svátek práce, zítra Zikmund
Polojasno 24°C

Šikana učitelů: Jak to vidí čtenáři Blesk.cz

Potřebují české děti ve škole pevnější ruku?
Potřebují české děti ve škole pevnější ruku?  (Autor: Facebook.com)
Autor: pes - 
23. února 2010
05:00

Blesk.cz o fotkách i příbězích ze škol, které ukazují na to, že v době mobilů a sociálních sítí jsou učitelé lovnou zvěří, upozornil minulý týden. A po článku o kyberšikaně učitelů se rozpoutala vášnivá diskuze čtenářů. Chybí dětem ve škole tvrdá ruka nebo potřebují individuální a přátelský přístup, aby je škola zaujala?

"Těm dnešním spratkům chybí tvrdá ruka, ničeho si neváží a z ničeho nemají strach. Jedině tvrdá ruka - zlobíš - upozornit, zlobíš opakovaně - dát takový nářez, že by se jen při pomyšlení na takovou věc bál o dalších lumpárnách jen přemýšlet," vyjádřil názor velké části diskutujících čtenář s přezdívkou Smrk.

Další čtenáři tvrdí, že výchova dítěte musí začínat doma. Učitelé s nevychovaným dítětem nic nezmůžou. "Je pravda, že bych ty dnešní ne děti, ale rodiče fackovala, protože kdo si co vychová, to má," reaguje čtenářka Medy. "Mám malé dítě a chci, aby vědělo, co smí a co si nemůže dovolit. Dneska si spíš dojde rodič na učitele, co si to dovoluje, než aby hledal chybu u své povedené ratolesti," potvrzuje čtenářka Svanka.

Někteří čtenáři by raději viděli v českých školách alternativní styl výuky. "Je třeba si uvědomit, že současný žák čerpá od útlého věku spoustu informací ze všech možných zdrojů, zejména pak z internetu, a tupý výklad látky kantorem ho nezaujme. Dle mého názoru je třeba otevřenost a spolupráce, neustálé vyžadování reakcí ze strany žáka, ne u nás tolik oblíbené a zastaralé tupé biflování a strojový výklad látky před tabulí," kontruje čtenářka Whoossain.

Mezi diskutujícími reagují také učitelé. Mezi nimi zastánci tvrdých trestů většinou nejsou. "Učím na gymplu a, světe div se, učím ráda. Učím fyziku a zrušili jsme učebnice, vše vysvětlujeme, zkoumáme, prostě studujeme formou pokusů. Komplet. Možná se budete divit, ale i za použití této metody se najdou děti, které nebere vůbec nic," tvrdí čtenářka Kkopretina.

Další kantorka mezi čtenáři považuje za nejdůležitější osobní přístup. "Myslím, že mnoho kolegů neumí děcka zaujmout, chodí do školy jako do zaměstnání, odučí si svoje a tím jejich zájem končí. To děcka poznají. Dokážou odpustit, že kantor něco neví, není stroj, nedokážou odpustit, když se na ně povyšuje, a když k tomu navíc selže jako odborník, má utrum," říká čtenářka Roxyk.

klotilda ( 25. února 2010 07:20 )

Učím matematiku a chemii.Když jsem před téměř třiceti lety začínala,vyprávěla mi má uvádějící učitelka(tehdy s dvacetiletou praxí), jak si při jejích učitelských začátcích, žák zlomil při její hidině nohu.Učila matematiku.Vyprávění předválečných slečen učitelek o žácích a rodičích...Jo a každý absolvent se domnívá ,že ta jeho třída byla na škole nejproblematičtější a nejzlobivější.Ale co je to proti dnešku!! Je to pořád stejné.

kkopretina ( 24. února 2010 13:09 )

Ne, učím na gymnáziu, a pokud čtete s porozuměním, tak přesně naopak než popisujete Vy) Hezký den

gogo ( 24. února 2010 08:35 )

Čekal jsem že se na tuto větu někdo ozve, ale já ni trvám. Něco jiného je, že učitel sám někdy unzná že chybil. Ale žáci by neměli si dovolit učitele jakkoliv zpochybňovat. Ta autorita je pro fungování celku mnohem důležitější než vyjímečné pochybení některého z nich. Ale to by jste se nad tím musela zamyslet hlouběji v celém kontextu. Ale bavíme se již jen nad rozlitým mlékem... Dnes je to tak jak si to přejete Vy. Ale jistě nejste učitel. Jinak by jste nemohla takto reagovat...

petr11 ( 24. února 2010 05:17 )

Naše školství bylo za totáče na vysoké úrovni!! Kde je dnes?? A opět, najděte viníka, který za to může!!A to je se vším. To, co fungovalo a dobře, se zničilo.

mrum ( 23. února 2010 22:09 )

Oni už na pajdě neučí Matějčka?

Zobrazit celou diskusi