Na široké ruské koleje vyzrál první evropský vlak. Vyjel z Moskvy do Berlína

17. 12. 2016
16:15

Z Kurského nádraží v Moskvě v sobotu poprvé vyrazil přímý vlak do Berlína. Express „Strizh“ je převratný tím, že dokáže automaticky změnit rozchod kol. Doteď se totiž musely vlaky při cestě do Evropy střídat kvůli rozdílné vzdálenosti kolejí na ruských a evropských železnicích. Na oslavě první cesty vlaku promluvil také španělský ministr dopravy Íñigo de la Serna.

První mezinárodní rychlík číslo 013/014, který přímo spojí Moskvu a Berlín, vyrazil z Kurského nádraží poprvé v sobotu 17. prosince. První odjezd z Berlína zpět do Moskvy je plánován na neděli. Vlak jezdí přes Smolensk, Orshu, Minsk, Brest, Terespol, Varšavu, Poznaň, Rzepin a Frankfurt.

Přímé spojení je možné díky technickému řešení, které automaticky upravuje rozchod kol soupravy z ruského na evropský a naopak. Zatímco koleje v zemích bývalého Sovětského svazu jsou od sebe vzdálené 152  centimetrů, na většině evropských železnic rozchod kolejí činí 143,5 cm. Doteď tedy cestující museli při cestách mezi Evropou a Ruskem přestupovat.

Oslavy první cesty nového vlaku se zúčastnil také španělský ministr práce Íñigo de la Serna.Oslavy první cesty nového vlaku se zúčastnil také španělský ministr práce Íñigo de la Serna. | 

Cesta o hodiny kratší a vagony i pro VIP

Novinka výrazně zkracuje dobu cesty. Podle informací Russian Rail (Ruských železnic) cesta z Moskvy do Berlína bude nově trvat 20 hodin a 14 minut, místo dřívějších 24 hodin a 49 minut. Zpáteční cesta se zkrátí z téměř 26 hodin na 20 hodin a 35 minut. Vlak bude pravidelně vyjíždět v sobotu a neděli z Moskvy a v neděli a v pondělí z Berlína.

Každá souprava Strizh má 20 vagonů. Pět vozů obsahuje kabiny druhé třídy, každou pro čtyři pasažéry. Ve čtyřech vagonech jsou kabiny první třídy. Pět vagonů je určeno „VIP“ pasažérům. Obsahují kabiny pro dva pasažéry s vlastní sprchou a WC. Ve „VIP“ vagonech je také několik kabin pro tělesně postižené pasažéry a jejich doprovod. V dalších dvou vozech jsou sedačky první třídy. Další dva vagony slouží jako bistro a restaurace. Na každém konci vlaku je navíc jeden servisní vůz. Vagony vyrobila španělská společnost Patentes Talgo.

panchovilla ( 19. prosince 2016 16:18 )

Oba v té diskuzi jste ovce,co jste přistoupili na hru USA vs Rusko,ale tak každý si musí vybrat gilotinu nebo kulku že

tgbg ( 18. prosince 2016 07:55 )

Na ruské nacisty platí jenom EMBARGA!!!Také jezdí bambusové vlaky až z Číny !!!!!A POŘÁD SE NAJDOU TACÍ CO TO NECHTĚJÍ BOJKOTOVAT HLAVNĚ TY ZLOČINCE RUSSKA A KOMUNISTIČTÍ BLBCI CO SE NECHÁVAJÍ OBLBOVAT !!!

1912 ( 18. prosince 2016 04:56 )

Jaképak EMBARGA ŽE ???Také jezdí vlaky až z Číny !!!!!A POŘÁD SE NAJDOU TACÍ CO TO CHTĚJÍ BOJKOTOVAT HLAVNĚ TI ZLOČINCI USA A NAŠI BLBCI CO SE NECHÁVAJÍ OBLBOVAT !!!

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa