Galerie: 7 největších železničních „monster“, všechna mají přes 25 km

  • Autor: bud - 
    1. 6. 2016
    17:15

    První červnový den byl ve Švýcarsku otevřen nejdelší vlakový tunel světa, který měří neuvěřitelných 57 kilometrů. Ale ani jeho starší „kolegové“ na tom nejsou špatně, třeba známý Eurotunel pod kanálem La Manche měří jen o pár kilometrů méně. Podívejte se na přehled těch nejdelších. 

  • 1.Gotthardský tunel – Švýcarsko

    Délka: 57 kilometrů

    Rok otevření: 2016

     

    Stavba důležitého železničního spojení pod Alpami, které má zkrátit i zlevnit zejména nákladní dopravu mezi severem a jihem Evropy, trvala 17 let. Tunel měří 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem alpského masivu. Vlaky zde mohou jet rychlostí až 240 km/h.

    Gotthardský tunel – Švýcarsko Gotthardský tunel – Švýcarsko | ČTK

  • 2.Seikan – Japonsko

    Délka: 53,85 kilometru

    Rok otevření: 2002

     

    Tunel spojuje japonské ostrovy Honšú a Hokkaidó a má podmořskou hloubku až 100 metrů (240 metrů pod hladinou moře). Jeho podmořská část je dlouhá 23,3 kilometru. Vlaky se tady prohánějí rychlostí 140 km/h.

     

    Seikan – Japonsko Seikan – Japonsko | ČTK

  • 3.Eurotunel – Velká Británie, Francie

    Délka: 50,45 kilometru

    Rok otevření: 1994

     

    Jeden z nejznámějších tunelů. Byl vybudován pod kanálem La Manche a projíždějí jím známé vlaky TGV. Jde o monstrózní projekt, jehož prvopočátky se datují již do poloviny 18. století. Eurotunel, kterým vlaky projíždějí rychlostí 160 km/h, spojuje na britské straně městečko Folkestone s francouzským přístavem Calais.

    Eurotunel – Velká Británie, Francie Eurotunel – Velká Británie, Francie | Profimedia

  • 4.Lötschbergský tunel – Švýcarsko

    Délka: 34,6 kilometru

    Rok otevření: 2007

     

    Koncepce tunelu pochází ze začátku 90. let. Prochází pod švýcarskými Alpami a denně jím projede na 110 vlaků. Maximální rychlost je 200 km/h.

    Lötschbergský tunel – Švýcarsko Lötschbergský tunel – Švýcarsko | Profimedia

  • 5.Guadarrama – Španělsko

    Délka: 28,4 kilometru

    Rok otevření: 2007

     

    Tunel je využíván vysokorychlostními vlaky AVE a je součástí trati spojující Madrid a město Valladolid. Prochází horským pásmem Sierra de Guadarrama.

    Španělské vlaky AVE Španělské vlaky AVE | Profimedia

  • 6.Tchaj-chang – Čína

    Délka: 27,84 kilometru

    Rok otevření: 2007

     

    Dvoukolejný tunel Číně umožňuje projet vlakem pod pohořím Tchaj-chang. Spojení mezi městy Shijiazhuang a Taiyuan zkrátil ze 6 hodin na jednu.

    Tchaj-chang – Čína Tchaj-chang – Čína | archiv CNC

  • 7.Iwate-Ičinoh – Japonsko

    Délka: 25,81 kilometru

    Rok otevření: 2002

     

    S geologickým průzkumem tohoto tunelu se začalo už v 80. letech. Je součástí známé železniční trati Tohoku, na níž se prohánějí šinkanzeny.

    Iwate-Ičinoh – Japonsko Iwate-Ičinoh – Japonsko | reprofoto: Youtube.com

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi