Tajemné balíčky v Česku! Ulovte Pradu, zlatou cihlu nebo obnošené prádlo
V obchodním centru Černý most v Praze se v úterý 7. října otevře unikátní podnik. Takzvaný pop up obchod nabízí návštěvníkům koupi záhadných neotevřených zásilek. Zákazníci si je kupují naslepo, v balíčku tak může čekat vše od použitého oblečení až po nový mobilní telefon. Výsledná cena se určuje podle váhy, možnost nakoupit budou mít Pražané až do 12. října.
Za jedinečným nápadem stojí francouzský start-up King Colis. Do Prahy se vydali po velkém úspěchu v celé řadě evropských měst, zahrnující Paříž, Řím, Madrid, Amsterdam a mnoha dalších. Koncept je jednoduchý. V obchodě si vyberete zapečetěný balíček a s trochou štěstí v něm najdete třeba nový mobilní telefon nebo značkové oblečení. S jistotou se to však dozvíte až po zaplacení.
S nákupem je spojeno několik jednoduchých pravidel. Na výběr má každý potenciální zákazník pouhých deset minut. Během těch si může vybrat libovolný počet balíků, otevírat se však smí až po projití pokladnou. Balíky se ještě dělí na dvě kategorie, standardní a prémiové. Cena běžných balíčků vychází na 50 korun za každých sto gramů hmotnosti, u prémiových je to 75 korun na sto gramů.
Risk je zisk
„Je to vždycky zábava a napětí – nikdy nevíte, co rozbalíte. Někdy se uvnitř skrývá skutečný poklad. Ve Francii jeden zákazník objevil zlatou cihličku, v Itálii zas někdo našel použitý Rolex,“ uvedl v tiskové zprávě zakladatel a výkonný ředitel společnosti Killian Denis. Uznává, že při nákupu hraje největší roli štěstí, většina zákazníků nejspíš zapomenutou zlatou cihlu nenajde. Zážitek a napětí za to však podle něj stojí vždycky. Na závěr zprávy ještě varoval, že lidé nemají otálet, protože počet balíčků je omezený.
S jeho shrnutím souhlasí celá řada recenzentů. Avšak vzhledem k principu obchodu, kdy člověk kupuje de facto zajíce v pytli, se našla i celá řada odpůrců. „Je to podvod! Koupila jsem si prémiový balíček o váze 5kg. Krabice byla plná odpadu!“ napsala jedna z nespokojených zákaznic. „Koupil jsem si balíček o váze 3kg a více než kilo z toho byl balící papír,“ napsal jiný. Společnost na negativní recenze odpověděla, že je výsledek mrzí, ale že náhoda při výběru je bohužel součástí konceptu. Své štěstí si zákazníci mohou otestovat v obchodním centru Černý most od 7. do 12. října.
Máme se tuze dobře, když dáváme korunky i na takovou píp píp píp ovinu