Na Slovensku od května platí zákonná úprava, která nařizuje firmám v pracovních inzerátech zveřejňovat údaj o základní mzdě na inzerovaném místě.
V anketě na stránkách Profesie si pět procent respondentů nemyslí, že by v inzerátech měla být uvedená nabízená mzda, ostatní jsou pro. Více než polovině z odpovídajících by ale stačila informace o minimální mzdě, kterou mohou na daném místě dostat, dalších osm procent by chtělo znát platové rozmezí, ve kterém se budou nabídky pohybovat. Informace o základní mzdě by uvítala čtvrtina respondentů a mzdu včetně odměn by chtěla z inzerátu znát desetina z nich.
Mnozí personalisté ale míní, že tento krok může uchazečům paradoxně uškodit. K přijímacímu pohovoru se například dostaví mnohem mladší uchazeč, než odpovídá původnímu záměru, je ale šikovný a stálo by za to ozkoušet jeho fungování ve firmě. Personalista jej ale raději odmítne, protože mu nemůže nabídnout slibovanou mzdu, nebo musí hledat 'jiná' řešení a například vypsat novou pozici, kterou daným uchazečem obsadí.
Problematické je i odhalování platové strategie před konkurencí, zveřejnění nabídky pro nově najímaného kolegu může vnést také nezdravou atmosféru do kolektivu, zvláště pokud jde o manažerské posty nebo pozice dobře honorovaných specialistů.
fd mal