Důvodem pronájmu reklamních ploch jiné společnosti je snaha zvýšit zisky. "Snažíme se maximalizovat příjmy pro Dopravní podnik. Za reklamu na plochách jedné tramvaje jsme dosud od Rencar dostávali zhruba 11 tisíc korun, od BigBoardu obdržíme přibližně 85 tisíc korun, tedy přibližně osminásobek," uvedl vedoucí marketingu a komunikace DPP Josef Voltr.
"Není pro nás překvapivé, že DPP přihrála další zakázku BigBoardu, protože snahou DPP je stávající smlouvu společnosti Rencar předat konkurenčnímu hráči. Hráči, kterému propadly příjmy z reklamy u dálnic, a platnou smlouvou s Rencar by tak mohl nahradit výpadek příjmů a uspokojit své investory," sdělil ČTK generální ředitel společnosti Rencar Pavel Slabý.
Společnost Bigboard se proti tomu ohradila. "Budoucí spolupráce DPP se společností BigBoard vychází z transparentního jednání a výběrového řízení, jehož vítězem se BigBoard stal díky nejvyšší nabídnuté ceně. Největší podnik hlavního města Prahy, tím pádem všichni Pražané, díky nové smlouvě získají za srovnatelný prostor osmkrát více, než tomu bylo v případě předchozího, zjevně nevýhodného 33letého kontraktu s firmou Rencar," napsal ČTK za BigBoard Marek Pavlas.
Dlouhodobý spor vedou DPP a Rencar zejména o platnost smlouvy na provoz reklamy v MHD z roku 1997. Podle DPP je smlouva neplatná a po firmě chce peníze za neoprávněné využívání ploch. S tím Rencar nesouhlasí. Firmy na sebe vzájemně podaly žaloby. Soud verdikt zatím nevynesl.
Rencar zajišťuje reklamu na 130.000 reklamních nosičích, za které platí podle DPP přibližně 50 milionů korun ročně. Podle dřívějšího vyjádření šéfa Rencaru Pavla Slabého firma v minulém roce dopravnímu podniku zaplatila 76,4 milionu korun plus desetimilionovou dividendu.
Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech v zemi.