Strojvůdci osobních vlaků byli ve stávce od středy 02:00 SELČ. Po dobu protestní akce musely DB výrazně omezit provoz, na regionálních tratích a na hojně využívané městské železnici jezdila zhruba polovina vlaků, na dálkových trasách třetina. Stávka ovlivnila i spojení mezi Prahou a Berlínem, vlaky na německém území končily v Drážďanech.

Německá nádraží byla dnes stejně jako ve středu poloprázdná. Podle autoklubu ADAC zhruba dvojnásobně vzrostla návštěvnost internetových stránek, které zprostředkovávají spolujízdu autem. Na dálnicích v okolí velkých měst se i dnes dopoledne tvořily kolony.

Přestože stávka skončila dnes ve 21:00 SELČ, Deutsche Bahn se k pravidelnému jízdnímu řádu vrátí až od zahájení provozu v pátek časně ráno. Železniční společnost uvedla, že dnes večer nedokáže plný provoz obnovit, protože některé vlaky nejsou ve stanicích, odkud by ještě dnes měly vyjet.

Strojvůdci nákladních vlaků pokračují ve stávce až do pátečního rána, do práce se vrátí v 09:00 SELČ.

Svaz GDL už před koncem současné stávky pohrozil novým zastavením práce. "Nebudeme dávat několikatýdenní ultimáta (pro splnění svých požadavků)," řekl deníku Berliner Zeitung šéf berlínské organizace Odborového svazu strojvůdců (GDL) Frank Nachtigall s tím, že nová stávka může přijít kdykoli v příštím týdnu. Podle něj není vyloučeno ani to, že by strojvůdci zastavili práci o prodlouženém víkendu od 1. do 3. května.

Mluvčí DB Achim Stauss dnes v televizi N24 apeloval na odbory, aby se vrátily k jednacímu stolu. "Spor je možné vyřešit pouze jednáním," řekl. Zároveň uvedl, že stávka způsobila dopravci významné škody. "Každý den stávky nás stojí zhruba deset milionů eur (274 milionů Kč). Kromě toho ale přicházíme o zákazníky, kteří přecházejí k dálkovým autobusům, a bude velmi těžké získat je zpět," řekl.

Stejně jako šest loňských stávek vypukla i současná protestní akce kvůli sporu mezi GDL a vedením DB o pracovní podmínky. Odbory požadují zvýšení mezd o pět procent a zkrácení pracovní doby z 39 na 38 hodin týdně, zároveň chtějí smluvně stanovit maximální počet odsloužených přesčasů. Svaz GDL navíc žádá, aby při jednání s DB zastupoval kromě strojvůdců i další profesní skupiny, především průvodčí, zaměstnance jídelních vozů a posunovače. Ty dosud zastupují konkurenční odbory EVG.