Stávka dnes postihla lety Lufthansy na evropských a vnitroněmeckých linkách. Bez komplikací létají na krátkou a střední vzdálenost nízkonákladové aerolinky Germanwings a Eurowings, které patří do koncernu Lufthansy. Lufthansa dnes také vypravuje podle pravidelného letového řádu letadla na mezikontinentálních trasách.
Protestní akce se projevila i na linkách do Česka. Celkem Lufthansa odvolala čtyři páry spojení mezi Prahou a Frankfurtem, první z letů měl pravidelný odlet v 06:50 SEČ z Prahy a poslední měl přistát na Letišti Václava Havla ve 22:30 SEČ. Odvolány jsou také čtyři lety na lince do Mnichova, jsou to spoje odlétající z Prahy ve 13:15 a 20:00 SEČ a spoje s příletem na Letiště Václava Havla ve 12:30 a 19:20 SEČ.
Nejhůř je stávkou postižené letiště ve Frankfurtu, které je hlavním přepravním uzlem Lufthansy. Situaci tam dnes odpoledne ještě zhoršila stávka zaměstnanců, kteří odbavují cestující. Od dnešního poledne do 20:00 SEČ zastavili nakládání a vykládání letadel menších společností, postiženo je zhruba 80 letů. Protest odbavovacího personálu se stávkou pilotů nijak nesouvisí, odborový svaz Verdi ho svolal v rámci sporu o zvýšení mezd.
Stávka pilotů trvá už třetí den a protáhne se nejméně do soboty. Ilona Ritterová z vedení svazu VC ale dnes pohrozila, že protestní akce mohou pokračovat ještě delší dobu. "Pokud se pro další stávky rozhodneme, vždy je vyhlásíme se 24hodinovým předstihem," uvedla Ritterová.
Ve středu, stejně jako dnes, stávkovali piloti letů na krátkou a střední vzdálenost. V sobotu se protest bude týkat stejně jako ve čtvrtek mezikontinentálních a nákladních letů, zrušeno jich bude zhruba 70. Lufthansa očekává, že celkem stávka za čtyři dny postihne na 200.000 cestujících.
Hospodářské následky protestu firma dosud nevyčíslila. Na cenu akcií Lufthansy však stávka zatím vliv neměla. Podle informací z frankfurtské burzy vyvažuje negativní vliv stávky současný pokles cen ropy, který naopak tlačí cenu akcií leteckého dopravce vzhůru.
Spor mezi svazem VC a vedením Lufthansy se táhne už rok. Piloti požadují zachování přechodného opatření, které jim umožňuje odejít do penze v 55 letech a podle něhož jim Lufthansa do dovršení zákonného důchodového věku vyplácí část mzdy. Aerolinky chtějí pro nové zaměstnance posunout věkovou hranici na 59 let. Zákonný důchodový věk v Německu je nyní 65 let, postupně by se měl zvýšit na 67 let.
Německá veřejnost ale podle televize n-tv ukazuje stále menší podporu požadavkům pilotů. Mnoho Němců je přesvědčeno, že požadavky svazu VC jsou přehnané, zejména s ohledem na výši mezd pilotů. Nástupní plat pilotů u Lufthansy činí 55.000 eur (1,5 milionu Kč) ročně, piloti na vrcholu kariéry vydělávají s příplatky až 255.000 eur (sedm milionů Kč) ročně. Průměrný plat v Německu činí 41.000 eur (1,1 milionu Kč) ročně.