"Michal Kurtinec je zkušený manažer skupiny Škoda Transportation. Za devět let vystřídal několik klíčových pracovních pozic napříč skupinou. Prolínání managementů jednotlivých firem ve skupině vede k mnohem efektivnější komunikaci a všechna rozhodnutí jsou pak dělána s větší znalostí potřeb celé skupiny," uvedl Ignačák.

Plzeňák Michal Kurtinec vystudoval elektrotechnickou fakultu Západočeské univerzity, kde absolvoval postgraduální studium. Po nástupu do Škodovky pracoval jako manažer nákupu v plzeňské Škodě Transportation a od roku 2008 řídil technický úsek dceřiné firmy MOVO Plzeň a velmi brzy se stal jejím jednatelem. V dubnu 2011 byl jmenován generálním ředitelem MOVO a od června 2012 působí jako místopředseda představenstva společnosti Pars nova, kterou jako generální ředitel vede od listopadu téhož roku. Od loňského prosince je Kurtinec devátým akcionářem Škody Transportation.

Škoda Vagonka je podle Kurtince jednou z klíčových společností skupiny a letos ji čeká velmi náročný rok. Bude vyrábět soupravy pro německou Deutsche Bahn nebo dálkové vlaky pro České dráhy. "Většina projektů obnáší větší zapojení firem celé skupiny. V tom vidím svou velkou výhodu. Myslím, že umím dobře využít synergické efekty, které skupina nabízí," uvedl. Kurtinec zůstává generálním ředitelem a místopředsedou představenstva Pars nova i jednatelem firmy MOVO.

Škoda Vagonka s téměř 500 lidmi utržila v roce 2013 zhruba 3,7 miliardy korun. Loni, kdy ostravský podnik přijal asi 50 nových zaměstnanců, plánovala stejné tržby.