Celkově se v Praze stalo loni přes 18.500 nehod, při nichž zemřelo 29 lidí. "U chodců přitom evidujeme pouze 3,4 procenta z celkového počtu nehod zaviněných účastníky provozu," prohlásil Švrčulův podřízený Jan Straka. Jedenáct chodců zahynulo po střetu s osobním autem, pět po kolizi s tramvají a dva po nehodě s nákladním vozem.
Nehod, na kterých měli chodci účast, se stalo téměř 650. Necelá polovina z nich se přitom odehrála přímo na přechodech. Z hlediska počtu nehod s chodci byla v loňském roce nejnebezpečnější ulicí v metropoli ulice Jana Želivského, a to ve dvou úsecích - Jeseniova až Biskupcova a Jeseniova až Malešická.
Policie se podle šéfa pražské dopravní policie hodlá zaměřit nejen na lepší viditelnost chodců díky propagaci reflexních prvků, ale i na represi. "Když máme 229 nedání přednosti na vyznačených přechodech, tak to je dost závažné číslo," uvedl Švrčula. Podle něho proto budou policisté častěji měřit u přechodů rychlost.
Rovněž budou natáčet nebezpečnou jízdu na kameru, aby záznam mohl správním úřadům sloužit jako důkaz. "Před přechodem bude kamera, kde budeme měřit rychlost vozidla. Budeme provádět i dokumentaci, aby se řidič nemohl vymlouvat," dodal Švrčula. Jen za poslední rok dopravní policisté evidovali přes 50.000 přestupků.
Švrčula si také postěžoval na to, že zhruba tři tisíce řidičů v loňském roce ujelo od nehody, aniž by ji nahlásili. Nabádá proto veřejnost, aby lidé jakoukoli kolizi, kterou vidí, ihned telefonicky ohlásili. "Jenom to dokazuje sobota, kdy v Praze 5 na Plzeňské ulici došlo k nehodě, při které byla sražena chodkyně," poznamenal policista.
Podle náměstka pražského policejního ředitele Zdeňka Bezoušky jde z hlediska celkového počtu usmrcených při pražských nehodách o druhý nejlepší výsledek v historii. V celé ČR zemřelo za loňský rok na silnicích 583 lidí, z toho 132 chodců.