Elpida – tenhle název by si měli zapamatovat všichni senioři, kteří chtějí aktivně prožít stáří nebo třeba potřebují s čímkoliv pomoci. „Elpida vznikla v roce 2002 a od té doby jsme naučili na počítači 40 tisíc seniorů,“ řekl Blesku její ředitel Jiří Hrabě.

Původním záměrem byla bezplatná linka seniorů, postupně se ale společnost rozrostla i na další aktivity. „Nabízíme také výuku pěti světových jazyků, trénování paměti či cvičení. A hlavně, všechny kurzy jsou díky podpoře našich partnerů za výrazně nižší ceny, než je obvyklé u komerčních kurzů,“ vysvětluje šéf společnosti.

Podle něj je jedním z cílů propojovat generace. „Třeba studenti z grafické školy učili seniory sprejovat na zeď. Musím říct, že je to moc bavilo. Chtěli jsme jim tím ukázat, že při sprejování nemusí jít o ničení, naopak se tím dá třeba oživit určitý prostor,“ řekl Hrabě. Elpida má i další aktivity.

Třeba refestival Old´s cool, kde vystoupí i sbor Elpida. „Jde o dvacet dam, které nikdy předtím nestály na pódiu. Dnes už mají za sebou vystoupení na věhlasných festivalech Colours of Ostrava nebo Rock for People,“ prozradil ředitel. „Prostě chceme všem ukázat, že lidé můžou začít s čímkoliv bez ohledu na to, kolik je jim let,“ uzavírá Hrabě.


Tohle jsou projekty Elpidy

Bezplatná Linka seniorů 800 200 007

Jiří Hrabě: „Často volají lidé, jejichž jediný sociální kontakt spočívá v návštěvě obchodu nebo lékaře. Ročně sem zavolá 30 tisíc lidí. Chtějí řešit třeba potíže rodinného charakteru, když jim třeba zemře partner, případně zdravotní či právní problémy. Často jim dochází síly a my jim umíme pomoci. Linka je anonymní.“

Různorodé kurzy

Jiří Hrabě: „Od roku 2005 nabízíme velké množství kurzů. Seniory učíme 5 světových jazyků a v poslední době jsou oblíbené kurzy na tablety, nebo různé druhy cvičení. Částečně se to proměňuje. Dříve senioři nevěděli, co je myš, a dnes je učíme třeba na Skypu, na Facebooku nebo zpracovávat digitální fotografie.“

Časopis Vital

Jiří Hrabě: „Jde o čtvrtletník, který je pro tuto cílovou skupinu vůbec nejčtenějším časopisem. Čte ho 60 tisíc čtenářů a snažíme se v něm psát o moderních věcech stylem, kterému senioři rozumí. Lidem může přijít domů nebo máme i 60 distribučních míst.“

Refestival Old´s cool

Jiří Hrabě: „Jde o mezigenerační refestival nejen pro mladý starý a starý mladý. Koná se v Praze a Plzni od 23. září do 2. října. Během festivalového týdne se uskuteční výstavy, koncerty, divadelní představení, diskuze, workshopy a kurzy zdarma pro publikum a tvůrce napříč generacemi. Vystoupí na něm i náš vlastní pěvecký sbor.“

Komu chceme pomoci?

Zatímco v minulých letech jsme se zaměřovali na příběhy dětí, oblasti pomoci se v rámci projektu Blesk Srdce pro vás zásadně rozšíří. Zároveň chceme pomoci v orientaci mezi nadacemi a organizacemi v Česku, které pomáhají lidem v nejrůznějších oblastech. Komu například chceme pomáhat?

  • OHROŽENÝM ČI TÝRANÝM DĚTEM
  • RODINÁM V HMOTNÉ ČI SOCIÁLNÍ NOUZI
  • VÁŽNĚ NEMOCNÝM DĚTEM A DOSPĚLÝM
  • HENDIKEPOVANÝM, VČETNĚ LIDÍ S MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM ČI S DUŠEVNÍM ONEMOCNĚNÍM
  • SENIORŮM V PROBLÉMECH
  • A samozřejmě mnoha dalším potřebným!

Kdo vybírá?

Deník Blesk se spojil se silným a velmi zkušeným týmem Nadačního fondu J&T, který v Česku působí už od roku 2004. Nadační fond má přesná kritéria výběru organizací, které podpoříme. Základem výběru je odborné zázemí, schopnost využít nabízenou pomoc efektivně či spolehlivost!

O projektu

Každý měsíc bude v deníku Blesk a na Blesk.cz věnován vybranému tématu.

  • Blesk Srdce pro vás přinese minimálně jeden velký příběh měsíčně. Jeho součástí bude i popis toho, co by konkrétním lidem mohlo usnadnit život. Pomoci můžete i vy.
  • Ukazujeme užitečné. Představíme vybranou neziskovou organizaci, která se tímto tématem zabývá, aktivně pomáhá, stará se o klienty. Její výběr vždy provádí po důkladném zkoumání Nadační fond J&T a věřte, že zvolí vždy jen skutečně dobře fungující a nápomocnou organizaci. Představíme její fungování, lidi, kteří v ní pracují, prostory...
  • Blesk Srdce pro vás chce pomoci i v tom, aby se o konkrétním problému vědělo, přineseme zkušenosti lidí z oboru, odborníků, včetně chatů se čtenáři.
  • Samozřejmě se budeme po čase vracet k příběhům a jednotlivým organizacím, abyste viděli konkrétní dopad své pomoci.

Zapojte se a pomáhejte i vy!

Vzal vás příběh v novinách za srdce? Chcete pomoci konkrétnímu člověku, rodině nebo konkrétní neziskové organizaci? Můžete poslat dar převodem z účtu na dárcovské konto 0002160016/5800 projektu Blesk Srdce pro vás (je vedené pod Nadačním fondem J&T). Teď to hlavní! Váš dar poputuje VŽDY té organizaci a těm konkrétním lidem v příbězích, které Blesk zveřejní. Pošlete dárcovskou SMS ve tvaru: DMS SRDCEPROVAS na číslo 87 777. Cena DMS je 30 Kč. Více na www.darcovskasms.cz

MÁME NOVÝ WEB www.srdceprovas.cz

Fotogalerie
6 fotografií