Dopravní podnik začne nejdříve odstraňovat koleje v Legerově ulici. Tady vznikne přeložka magistrály, takže od poloviny července až do března příštího roku tu budou průjezdné pouze dva pruhy. Bude se tu bourat most a pod „Legerkou“ zmizí i podchod.

„Prostory bude nutné částečně zbourat a částečně zalít drenážním betonem. Zároveň budeme bourat podchod, z něhož zbudou pouze části, které budou sloužit jako zázemí pro zahradníky a pro údržbu a správu parku,“ uvedl náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Josef Richtr. Pro překonání magistrály u muzea budou lidé v budoucnu využívat přechod, který tam funguje od roku 2021.

Obě tratě naráz

V březnu příštího roku - po návratu aut do původní stopy -naváže dopravní podnik stavbou samotné tramvajové trati ve Vinohradské a Škrétově ulici. Její výstavba vyjde na téměř 225 milionu korun bez DPH, náklady má pokrýt evropská dotace.

Práce jsou naplánovány tak, aby byly dokončeny v roce 2027 souběžně s výstavbou trati v horní části Václavského náměstí a celé nové propojení mohlo začít fungovat naráz.

Tramvaje jinudy

Kvůli pracím nepojedou až do dokončení stavby tramvaje mezi I. P. Pavlova a Muzeem. Tento víkend bude výluka sahat až na Floru. Omezení se dotkne dvou tramvajových linek. Linka 11 pojede z I. P. Pavlova přes náměstí Míru na Floru a linka 13 bude jezdit mezi zastávkami Olšanské hřbitovy a novou konečnou na Muzeu. O tomto víkendu "třináctka" nepojede vůbec.

Stavbu kolejí na Václavském náměstí zahájil dopravní podnik na konci loňského června. Náklady na vybudování zhruba 550 metrů dlouhé tratě od Národního muzea doprostřed náměstí jsou 1,24 miliardy korun. Kromě kolejí práce zahrnují i rekonstrukci stropních desek stanice metra Muzeum a úpravy náměstí, jehož spodní část se proměny dočkala v minulých letech.

VIDEO: Auto v Ostravě-Vítkovicích drsně narazilo do tramvaje, ta po nárazu skončila na chodníku.

Video
Video se připravuje ...

Auto v Ostravě-Vítkovicích drsně narazilo do tramvaje, ta po nárazu skončila na chodníku. PČR