Parkovací dům v Chilské ulici u stanice metra Opatov bude mít kapacitu 495 aut. V domě budou i místa pro elektromobily, 43 stání pro vozy s plynovým pohonem a prostor pro odstavení 32 jízdních kol. V garážích má být také deset stání pro tělesně postižené. Na střeše vznikne park, který bude sloužit mimo jiné i seniorům z blízkého domova důchodců. Budou tam mít i cvičební prvky.

Příprava stavby byla složitá, magistrát ji soutěžil dvakrát. Nejprve v roce 2022 vybral stejné sdružení, ale zakázku po řadě námitek dalšího z účastníků či kritice antimonopolního úřadu zrušil s tím, že se ve lhůtě pro vypořádání nepodařilo získat od vítěze potřebné doplňující informace. Vítěze následujícího tendru městská rada schválila letos koncem března.

Starosta Prahy 11 a předseda dopravního výboru pražského zastupitelstva Martin Sedeke (ODS) uvedl, že přípravy veřejných staveb bývají složité a dostat se k poklepání základního kamene je klopotná cesta. „Musím říct, že v tomto případě to platilo beze zbytku,“ řekl. Dodal, že stavba je podstatná jak z lokálního, tak celoměstského významu, protože kolem metra Opatov je nedostatek parkování a P+R parkovací domy je obecně nutné stavět kvůli statisícům denně dojíždějících Středočechů.

Po dokončení bude dům provozovat stejně jako ostatní záchytná parkoviště TSK. Její ředitel Filip Hájek dnes řekl, že v systému je k dispozici přes 10 000 míst a relativně nově je z ekonomického pohledu v černých číslech, takže na něj město nemusí doplácet.

Rozvoj parkovacích míst

Praha v roce 2021 dokončila na Černém Mostě stavbu P+R parkovacího domu pro 886 aut zhruba za půl miliardy korun a předloni otevřela další u stanice metra B Nové Butovice, který nabízí téměř 400 stání. P+R parkoviště jsou určená především pro dojíždějící Středočechy a mají ulevit dopravě v metropoli tím, že řidiči zanechají auto na kraji města a pokračují MHD.

Fotogalerie
5 fotografií