„Nabídku jako takovou jsem neviděl, bude ji posuzovat hodnotící komise a od toho právě hodnotící komise je, aby prověřila, zdali ta nabídka reálná je,“ řekl Mátl k nejvýhodnějšímu podání s cenou 9,765 miliardy korun. Jihovýchodní oblouk Pažského okruhu má pravomocné stavební povolení, ŘSD chce staveniště předat stavebním firmám do konce letošního roku, zopakoval.
Hotovo v roce 2027?
Výkupy pozemků pro stavbu včetně takzvaných technických vyvlastnění pozemků neznámých vlastníků jsou podle Mátla téměř hotové. „Dokážeme tyto stavby zahajovat i s tím, že majetkoprávní činnost není dokončena, dokončuje se v průběhu samotné realizace,“ uvedl. Ve smlouvě se zhotovitelem bude podle Mátla uvedená doba stavby 36 měsíců, po dokončené části okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1 by se tak mohlo jezdit na konci roku 2027.
U přeložky silnice první třídy 12 mezi Úvaly a Běchovicemi, která by měla být hotová zároveň s touto částí Pražského okruhu, začaly podle Mátla archeologické práce a výběr zhotovitele, dokončuje se výkup pozemků. Stavební povolení zatím přeložka nemá, ale ŘSD předpokládá zahájení prací v létě příštího roku. Trvat mají 30 měsíců.
Součástí nového úseku mezi Běchovicemi a dálnicí D1 označovaného jako 511 bude dvojice tunelů nebo čtyři mimoúrovňové křižovatky. Na konci května začal v místech připravovaného úseku archeologický výzkum.
Neúplný okruh
Stavba Pražského okruhu je rozdělená do 11 úseků, zprovozněných je zatím 7. První úsek se otevřel v roce 1983. Naposledy se okruh řidičům rozšířil v roce 2010, kdy byl zprovozněn úsek od D1 k D5. Spolu s jihovýchodním úsekem mezi Běchovicemi a D1 chybějí tři úseky v severní části mezi Ruzyní, Suchdolem, Březiněvsí a Satalicemi.