Rekonstrukce mostu byla plánována již od roku 2018, podle registru smluv za 6,3 milionu korun s DPH. Zatímco oprava se odkládá a konstrukce chátrá, kraj přistoupil k zákazu vjezdu pro vozy nad 3,5 tuny. Ani ten nestačil. „Řidiči nákladních vozidel tak dlouho nerespektovali zákaz vjezdu na most přes řeku Sázavu v Kamenném Přívozu, až jsme museli přistoupit k fyzickému omezení,“ oznámila Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje (KSÚS) a na začátek mostu o víkendu instalovala kovovou bránu.
Ta však nadělala vrásky na čele i řidičům osobních vozů, vjezd je totiž podle cedule dovolen do šířky dvou metrů, byť je brána široká 2,5 metru. „A v tom Kameňáku, octavia tam projet může?“ sarkasticky komentoval opatření místní řidič Michal. Škoda Octavia 3 má totiž na šířku včetně zrcátek 201,7 centimetru.
Jak se však Blesk na místě přesvědčil, brána komplikuje průjezd hlavně řidičům dodávek. Troufl si na ni ale i šofér malého náklaďáku, který musel sklopit zrcátka. S řešením není spokojena ani radnice. „Dopravu nám to v obci komplikuje, ale chápeme, že to museli udělat, most je v havarijním stavu. Celé to bude potřeba ještě doladit, například semaforem,“ řekla Blesku místostarostka Eva Drahošová.
Projedou hasiči i záchranka
Na internetu se objevily spekulace, že místem neprojedou složky integrovaného záchranného systému. „Brána nám nepřináší žádné komplikace a při průjezdu místem jsme schopni dodržet čas dojezdu k pacientovi,“ řekla mluvčí středočeské záchranky Monika Nováková. Již o víkendu průjezd úspěšně vyzkoušeli i středočeští hasiči.
Zjednal seriálovou spravedlnost
Most v Kamenném Přívozu nedává zabrat jen dnešním řidičům, osudným se stal i pro jednoho vychytralého synáčka z dobré rodiny, který měl na svědomí smrt učitelky Týnči Holubové. Tedy alespoň v příběhu Hříšných lidí města pražského s názvem Případ lichého střevíce (1969). Mladý Jan Kozák (Jiří Kodet, †67) se snaží ujet spravedlnosti, ale právě zatáčku a vjezd na most nezvládne. Při střetu s konstrukcí nezvedený grázl umírá.