Tramvaje v horní části Václavského náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města. Oproti původnímu stavu budou jezdit po stranách náměstí a uprostřed bude promenáda. Na náměstí přibude stromořadí a zvětší se prostor pro pěší na úkor aut. V podzemí vznikne retenční nádrž na zachycení dešťové vody. Oprava se uskuteční podle projektu od architektonické kanceláře Cigler Marani Architects, který vznikl v roce 2005.
Výstavba tramvajové trati začne tříměsíční výlukou ve Vodičkově a Jindřišské ulici. DPP opraví nejprve trať ve Vodičkově mezi náměstím a Palackého ulicí. Zároveň dělníci opraví stropní desku stanice metra A Můstek, která se nachází pod kolejemi. Současně s tím začnou dělníci opravovat stropní desku stanice metra C Muzeum. Při tom zaberou část severojižní magistrály, budou odstraňovat vozovku, podkladové a izolační vrstvy. Řidiči pojedou dvěma namísto třemi jízdními pruhy.
Václavské náměstí je dlouhé 682 metrů a přibližně 60 metrů široké. V roce 2020 začala rekonstrukce spodní části náměstí, kterou město dokončilo. Poté pokračovaly práce na dvou menších plochách u kolejí z Jindřišské do Vodičkovy ulice, které byly přípravou pro stavbu tramvajové trati v horní části.V ulici Dukelských hrdinů se budou měnit koleje a modernizovat trať od Strossmayerova náměstí k Výstavišti, práce tam potrvají do konce října. Oprava tramvajové trati v Nádražní ulici v oblasti křižovatky s Bozděchovou ulicí skončí 11. července. V obou lokalitách pojedou tramvaje odklonem, náhradní autobusová doprava nebude zavedena.
Vzhledem k řadě stavebních akcí bude většina tramvajových linek v Praze v následujících týdnech jezdit po upravených trasách. "Pro vyhledání aktuálního spojení DPP cestujícím doporučuje využít on-line vyhledávače na webech dpp.cz, pid.cz nebo v aplikaci Lítačka," uvedl dopravce. Přehled letních uzavírek a změn tramvajových linek najdou na jeho webu.