Čtyřpodlažní parkovací dům má zajistit dojíždějícím řidičům návaznost na metro a autobusy. Součástí stavby je také střešní park, zaujímající plochu bývalého izolačního valu. Park má sloužit také seniorům z blízkého domova důchodců a bude tak koncipován bezbariérově s pomocí ramp. Budou v něm i cvičební prvky.
Dodavatele vybíralo vedení města dvakrát. Nejprve tak učinilo minulé vedení města loni v říjnu. Proti rozhodnutí se však odvolala jeden z účastníků tendru. Magistrát následně výběr zrušil a provedl hodnocení nabídek znovu. V něm opět uspěly výše zmíněné firmy sdružené ve sdružení P+R Opatov.
Praha v roce 2021 dokončila na Černém Mostě stavbu P+R parkovacího domu pro 886 aut za zhruba půl miliardy korun. Loni zahájila stavbu dalšího u stanice metra B Nové Butovice, který má nabídnout 400 stání a vyjít na 293 milionů korun. Další dům magistrát plánuje například na Zličíně. P+R parkoviště jsou určená především pro dojíždějící Středočechy a mají ulevit dopravě v metropoli tím, že řidiči zanechají auto na kraji města a pokračují MHD.
Na Dědině
Vedení města dnes rovněž rozhodlo o vypsání tendru na technický dozor parkovacího domu na Dědině. Předpokládaná hodnota zakázky je necelé dva miliony korun bez DPH. Magistrát již letos v únoru vypsat také tendr na stavební firmu. Vybudování domu vyjde na asi 240 milionů korun a dům pro 290 aut má sloužit místním obyvatelům jako náhrada za parkovací místa, která ubudou kvůli výstavbě trati z Divoké Šárky na Dědinu.
Nezabrzděné auto v Brně projelo rušnou křižovatkou Policie ČR