Nynější zabezpečovací zařízení je zhruba 20 let staré a jeho hardware a software jsou již zastaralé a neodpovídají současným požadavkům. „Předpokládáme, že celý úsek od Depa Hostivař po Dejvickou se nám podaří zmodernizovat nejpozději do konce roku 2024. Úsek od Dejvické po Nemocnici Motol i samotná stanice Dejvická má novější vybavení z roku 2015," uvedl šéf úseku metra Marek Kopřiva.

Elektronický zabezpečovací systém označovaný LZA umožňuje automaticky řídit soupravu metra pod dozorem strojvedoucího, dodržovat zadaný jízdní řád a nastavit energeticky optimální jízdu soupravy. Dokáže bez obsluhy v konečné obrátit soupravu.

Nejdříve modernizace začne mezi Skalkou a Depem Hostivař. Výluka provozu metra začne tento pátek od zahájení provozu a potrvá do neděle do ukončení provozu. V denním provozu bude zavedena náhradní autobusová doprava XA v trase Skalka – Nové Strašnice – Depo Hostivař.

Podnik v minulosti opravoval zabezpečovací systém také v dalších úsecích pražského metra. Modernizováno bylo zařízení například mezi stanicemi Ládví a Letňany nebo ve stanici Nádraží Holešovice na trase C.

Fotogalerie
11 fotografií