„Rozhodnutí o uzavření chodníku vzešlo z vyhodnocení rizik souvisejících s aktuálním stavem nádraží,“ uvedla tisková mluvčí Prahy 2 Andrea Zoulová. Nyní bylo podle radnice cílem najít opatření, které by zajistilo bezpečnost kolemjdoucích. Majitel budovy, firma RailCity Vyšehrad nechala v minulosti budovu oplotit, avšak stále bylo možné se dostat do její blízkosti.

Havarijní stav nádraží zároveň řeší odbor výstavby Prahy 2, který s vlastníkem již v minulosti vedl řadu správních řízení a vyzval jej k zabezpečení budovy a zabránění vstupu cizích osob. Obě strany se rovněž přely o prohlídku budovy. Majitel původně nechtěl umožnit úředníkům kontrolu, nakonec k ní ale došlo letos v září. Do budovy tak mohl vstoupit statik a zdokumentovat stav nádraží. „Odbor výstavby tak získá díky odbornému posudku relevantní podklad pro svou další činnost v rámci státní správy," dodala Zoulová.

Objekt, který je v soukromých rukou od roku 2007, vlastní od začátku letošního roku přes firmu RailCity Vyšehrad kyperská společnost MIQUELIRA LIMITED. Magistrát se se zástupci majitelů chtěl domluvit na odkupu budovy nebo na směně za městské pozemky. Dosáhnout dohody se zatím nepodařilo. Zástupci magistrátu dříve mluvili rovněž o možnosti vyvlastnění, ale ani o tom dosud nebylo rozhodnuto.

Budova z počátku 20. století byla prohlášena kulturní památkou v roce 2000. Investoři dříve plánovali objekt přestavět, z plánu však i kvůli potížím prosadit projekt u památkářů sešlo. Budova tak dlouhodobě chátrá. Provoz nádraží byl zastaven kolem roku 1960 a nyní již obnovení původní funkce není možné, protože moderní normy neumožňují umístit nádraží v zatáčce. Město místo toho plánuje vlakovou zastávku na Výtoni.

Video
Video se připravuje ...

Aktuální stav bývalého nádraží Vyšehrad k začátku roku 2020. O nádražní budovu vyjádřilo zájem hlavní město, které zvažuje, zda by do něj po nákladné rekonstrukci a dostavbě neumístilo Slovanskou epopej Alfonse Muchy. David Zima

Fotogalerie
19 fotografií