„Rozhodnutí o uzavření chodníku vzešlo z vyhodnocení rizik souvisejících s aktuálním stavem nádraží,“ uvedla tisková mluvčí Prahy 2 Andrea Zoulová. Nyní bylo podle radnice cílem najít opatření, které by zajistilo bezpečnost kolemjdoucích. Majitel budovy, firma RailCity Vyšehrad nechala v minulosti budovu oplotit, avšak stále bylo možné se dostat do její blízkosti.
Havarijní stav nádraží zároveň řeší odbor výstavby Prahy 2, který s vlastníkem již v minulosti vedl řadu správních řízení a vyzval jej k zabezpečení budovy a zabránění vstupu cizích osob. Obě strany se rovněž přely o prohlídku budovy. Majitel původně nechtěl umožnit úředníkům kontrolu, nakonec k ní ale došlo letos v září. Do budovy tak mohl vstoupit statik a zdokumentovat stav nádraží. „Odbor výstavby tak získá díky odbornému posudku relevantní podklad pro svou další činnost v rámci státní správy," dodala Zoulová.
Chátrající nádraží Vyšehrad: Pražský magistrát ho chce s majitelem vyměnit, nabízí parcely pro rodinné domy

Budova z počátku 20. století byla prohlášena kulturní památkou v roce 2000. Investoři dříve plánovali objekt přestavět, z plánu však i kvůli potížím prosadit projekt u památkářů sešlo. Budova tak dlouhodobě chátrá. Provoz nádraží byl zastaven kolem roku 1960 a nyní již obnovení původní funkce není možné, protože moderní normy neumožňují umístit nádraží v zatáčce. Město místo toho plánuje vlakovou zastávku na Výtoni.
Aktuální stav bývalého nádraží Vyšehrad k začátku roku 2020. O nádražní budovu vyjádřilo zájem hlavní město, které zvažuje, zda by do něj po nákladné rekonstrukci a dostavbě neumístilo Slovanskou epopej Alfonse Muchy. David Zima